Kaffesajt

Coffeehead

Well-known member
Lite OT men Caffè Ugo på Kungsholmen lyckas ju få nyrostade bönor från Elena Torrefazione skickade till sig, de har sällan bönor äldre än 2 - 3 veckor inne på hyllan så det måste väl andra större rosterier klara också.
 

Lillbönan

Active member
Jag håller för övrigt på att kolla med Coffeecollective för att se om det är möjligt att sälja deras kaffe här i Sverige. Man ska ju gynna sina grannar.

Ciao!
 

Lillbönan

Active member
Så trevligt! Det sprider sig alltså :) Säg gärna till om det är nåt speciellt, som måhända inte finns i Sverige, som ni vill ha in.
 

Lillbönan

Active member
Nytt utseende på sidan. Jag hoppas att ni gillar! För övrigt ska vi vara med på kaffedagen på sjöhistoriska 7-8 nov. Kom gärna och säg hej! :)
 

Lillbönan

Active member
Självklart! :) Alla ska väl dit? Vi har ett litet bord där som vi kommer att ha massa Mokakaffe och annat trevligt på. Kanske visar lite podsmaskiner också. Kom och smaka!
 

Coffea-Arvensis

Well-known member
Skulle uppskatta dn version av sidan utan flash. Det är säkert jätte snyht gjort, men min webläsare fixar inte flash. Lista med sorter och priser man kan få här eller skickad? Säljer du råkaffe(greenbean)?
Alltid intresserad av bra bönor. Egen import? Jag är intresserad av australiska sorter typ skyberrie och bourbon.
 

Lillbönan

Active member
Absolut egen import! Inget råkaffe annu dock. MEN ett kaffe från Burundi på G. Nåt som kan vara intressant? Australien låter intressant och vi kommer förhoppningsvis kunna ta in mer av allt möjligt.

Ska kika på ej flash lösning. :)
 

Gholam

Well-known member
Nu har vi fått in Espresso Dolce 900 från Vergnano som rostades i maj. Läs gärna artikeln från cykelnytt som finns i shopen. De testade vergnano Dolce 900 och ett par andra märken pga giro d'italia.

Kika: http://shop.andrabonor.se/ ;)

En kompis var på Sjöhistoriskan och köpte en av dessa till mig, men de är visst från maj 2008 och inte 2009. Hoppas att den smakar bra ändå :~ (Priset var densamma som på hemsidan tvärtemot det påstådda). Återkommer med smakrecension.
 

Lillbönan

Active member
Hej! Vad kul att du testar!

Jag tror att du läser datumet lie fel, Vergnano skriver inte när de har rostat utan när kaffet går ut. Och de har ju som många andra 2 år på sina paket. 11:an på slutet är året det går ut, så dra av 2 år där så ska du nog få maj 2009 :)

Sen vet jag inte om din kompis blandade ihop det där med priserna men Trombetta gold hade vi ett lägre kaffehelgpris på. Vergnano skulle kosta samma på hemsidan som under kaffehelgen. Men vi kan ju ha varit förvirrade också.

Hoppas att det smakar och hör gärna av dig om du har fler frågor!
 

Lillbönan

Active member
Coffea-Arvensis -> Det är 100 procent arabica, men vi har inte bestämt oss ännu om vi ska ta hem det eller inte. Återkommer så fort jag vet! :)

Må gott!
 

Lillbönan

Active member
Ville bara meddela att vi har öppnat en butik på ringvägen 145, i Stockholm. Massa roliga bönor och snart ännu flera kaffesorter. Om en månad ungefär kommer ett nytt kaffe, med massa roliga single estate. Och nej det är inte J&N. Vi har ju Andra Bönor ;)

Ha det gott!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp