Kaffesajt

Lillbönan

Active member
Hej hallå! Jag har startat en sajt som säljer kaffe som heter Andra Bönor.
Jag ville bara höra lite synpunkter och åsikter om sidan, vad som kan göras bättre och vad som kan vara intressant att ha med mer på sidan?

Jag hoppas att man kan diskutera sånt här :)

www.andrabonor.se

;)
 

Zalve

Well-known member
1) Minska höjden på området.,, Såg inte "Gå vidare" på min laptop på en gång, utan fick scrolla ner.
2) Flashen som åker ner, gör sidan ännu längre ner. Går det att få tillbaka dem till ursprungsläget ?
3) Sidan öppnas i ett nytt fönster när man klickar på "Gå Vidare"

Några synpunkter iaf.
 

Musikarfelix

Well-known member
Tycker att du kan korta av titeln (<title>...</title>), ska man lägga till sidan som bokmärke kan det vara bra med ett väldigt enkelt och kort namn.
 

Lillbönan

Active member
Nu har jag fixat och trixat lite... Info och märken kommer ner från toppen i stället. Dock vet jag inte hur man skriver i flash för att shopen ska öppnas i samma fönster. Nån som vet?

Annars,.. är det någonting folk saknar i shopen som man liksom bara måste ha!?

Tack för alla inlägg! :)

Gott kaffe år folket!

www.andrabonor.se
 

Axel

Well-known member
Om du vill nå kunderna på detta forumet bör du försöka få dagsfärsktkaffe från våra Svenska Rosterier åtminstonde. J&N, DaMatteo,Costas,Åre, Koppi,Haugaard m.fl. Säkert flertalet som är intresserade av Estate, Intelligensia,Stumptown, Coffecollective och många andra :)
 

Tobiemme

Well-known member
Om du vill nå kunderna på detta forumet bör du försöka få dagsfärsktkaffe från våra Svenska Rosterier åtminstonde. J&N, DaMatteo,Costas,Åre, Koppi,Haugaard m.fl. Säkert flertalet som är intresserade av Estate, Intelligensia,Stumptown, Coffecollective och många andra :)

jepp.
 

Lillbönan

Active member
Ja men då får jag väl helt klart fixa det! :) Har pratat lite med DaMatteo.
Men va kul att ni kikade in! Kom gärna med flera förslag. Det här forumet är ju
grymt!

Ciao :)
 

demo

Well-known member
jag skulle precis bestäla lite kaffe från sidan då ja fick gott intryck och fina presentationer av dem olika bönorna. Men som redan sagt ovan är de först och främst datumet som man saknar och vill ha mer info om. När kaffet är rostat och de är nog ganska svårt att få tag i ett "nyrostat" kaffe från italien kanske.

Så satsa på få hem lite från dem svenska leverantörerna så kommer du nog få en hel del beställningar.

Bara ordet fraktfritt gör att många från tex här i västerås väljer att beställa från dig då de ganska svårt att få tag i bra rostat kaffe här.
 

Lillbönan

Active member
Jo, jag läste lite om datum och att det kunde vara intressant när kaffet rostades. Kaffet ska klara 2 år i påsarna, så jag får räkna bakåt 2 år från slutdatum på förpackningarna helt enkelt, så får vi fram rostningsmånad. Jag har ganska så bra kontakt med leverantörerna i Italien, så man kan ju höra om de kan leverera ett "färskare" kaffe om det kan vara intressant.

Klart att det ska vara fraktfritt! :) Alla måste kunna hälla i sig gott kaffe.
 

GLC

Well-known member
Det vore super. Dock så kan man väl generellt säga att om en tillverkare säger att kaffet klarar sig i 2 år så är de ute och cyklar.

Klarar du att hålla fraktfritt (utan att man måste handla för större summor) blir jag imponerad!
 

Lillbönan

Active member
Jo jag vet :) Men det verkar vara nåt de kör med.

Det blir ju trist för många som måste lägga på 100 kronor i frakt för 1 kg kaffe,
så jag ska försöka köra fraktfritt en tid nu. Passa på! ;)
 

GLC

Well-known member
Fixar du fram något svenskt märke, typ J&N, Åre, DaMatteo etc så lär du få se en del som passar på direkt.
 

Lillbönan

Active member
Oki, men då behöver jag lite tipps om vilka bönor som kan vara intressanta hos de olika leverantörerna. Det finns ju fler som har J&N m.m. Kanske skulle vara kul att inte ha precis samma sortiment. Så ska jag göra mitt bästa för att fixa fram de. :)
 

demo

Well-known member
Det som är populärt här på forumet är ju dem klassiska espresso blandningarna dem har som tex Isola, La bomba, 5estate och när de gäller single bönorna så kan ja nog påstå att dem mest populära är : panama bönorna, brasilian yellow bourbun, idido misty, biloya och dem...

Jag har säkert glömt nåt och sen är ju smaken olika hos alla. Men dessa är ju väldigt populära hos JN iaf.

Hos Åre så äre nog POP och ROCK som är populärast.

Lycka till!
 

Axel

Well-known member
Om du börjar med en av leverantörerna så försök höra med dem och få lite råd.
Från J&N kanske du skulle börja med en eller två blanding kanske Isola och 5Estate och sedan försöka få lite olika singlar som skiljer sig mycket i smakerna. Någon från Brasilien, Etiopien, CostaRica, Indien. Så att du tar lite från olika världsdelar och samtidigt kaffesorter som inte smakar likadant. En hit lär säkert även att du tar inte de lite mer prestigefyllda kaffesorterna som kommer upp på tapeten lite då och då. När det var hype kring arichan var det många runt om i landet som efterfrågade den.
 

FabianP

Well-known member
Jag tror inte att jag är helt fel ute, om jag säger att många verkligen gillar italienska blandningar, gärna med stor andel robusta. Nyckelorden är väl kvaliteten på dem, och att de skall vara så färska som möjligt. Just färskheten känns ofta som en akilleshäl för italienarna, så kan du få in färska bönor hade det varit great! Vi blir ju ganska bortskämda med just det när det gäller de svenska rosterierna, men jag är inte säker på att du "måste" få in någon av dem i ditt sortiment, även om det med all sannolikhet kommer underlätta.

Jag är själv sugen på att prova någon av dem från dig, men får dricka upp det jag har hemma först :)

/Fabian
 

Lillbönan

Active member
Jo, vi är antagligen inne på att köra med ett svenskt rosteri också. De håller hög standard tycker jag! Jag gillar J&N. :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,665
Inlägg
155,701
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp