Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 9 till 16 av 17

Ämne: 5 estate

Senior Member djneos avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Citat Ursprungligen postat av Ciclista Visa inlägg
    Det ska bli spännande att testa. Stor skillnad på detta kaffe och musetti hoppas jag?
    Går knappt jämföra tycker jag
    Kaffenörd bortom räddning!

Har använt kaffet några dagar nu och när man får till den så säger man wow lite tyst för sig själv. Det är häftigt att espresso kan bli så söt.

OffTopic: Skulle va schysst med lite tips om blandningar som är liknande i smak.

Faller mig mycket bättre i smaken än v.2, det här var en sån blandning men önskar inte ska ta slut när man har den hemma

Senior Member
    Reg.datum
    apr 2012
    Hur bär ni er åt?
    Jag har inte lyckats få till den riktigt än, jag följer råden på Johan och Nyströms sida om att dosera 20g med rinntid på 30 sek temperaturen blir vad brukar på en silvia med temp surfning 92-94 grader något.

Var tvungen att använda mig av trippelfilter istället för dubbelfiltret, det kanske är det som sabbar allt, det är rätt mycket mellanrum mellan kaffet och spridarfiltret.

Senior Member oskss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Vad är problemet? Dvs vad är det som gör att du inte tycker att det blir bra?

Senior Member
    Reg.datum
    apr 2012
    Det var ett litet elände att ställa in malningsgraden och kaffet fick inte plats i dubbelfiltret när et skulle va 20g, nu när rinntid är rätt så tycker jag inte den smakar något vidare, vattnig jag får knappt ut några smaker av den känner inte alls av sötman. jag tror inte det är kanalisering som är felet det rinner jämt och nakenfiltret skvallrar inte om något problem, är den väldigt temperaturkännslig, jag har inte möjlighet att ställa in exakt temperatur det blir ju vad det blir vid tempsurfningen.

lägger hoppet vid att det var för att jag inte fick till det fören den sista och jag var hög på kaffe ska prova nu igen på morgonen.

Senior Member oskss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Hur gammalt är kaffet?

Senior Member
    Reg.datum
    apr 2012
    Det är väldigt färskt 2 veckor sedan rostning ungefär.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •