5 estate

Molarin

Well-known member


Fick en efterlängtad påse av Anders på J&N i dag. Äntligen ska jag
få prova v. 3.
Det kommer hända roliga saker på RiktigtKaffe i år. Mycket roliga.
7913316778712901677-2732615911969030155



Barista Cup-bloggen
 

lupoo

Well-known member
Drog just det sista skottet ur min andra påse. Riktigt trevligt kaffe, klart uppsnäpp från v.2. Lättjobbat tycker jag att det har varit också.
De skall visst komma in hos Bergs nästa vecka. Lite info för Boråsare som vill prova på.
 

Thomaz

Well-known member
Jahaja, då är det bara att slinka in på Saluhallen i U-A och kolla
om dom fått in denna....
//Thomaz:)
 

hrbrun

Well-known member
Har också en finfin påse hemma. Ska dock trimma in nya maskinen innan jag ger mig på den :)
 

djneo

Well-known member
Grymt att det ska hända nåt kul men vad :huh: vill ju veta nu... cliffhanger...

femman är grym för övrigt... har en oöppnad påse hemma igen.
 

Ciclista

Well-known member
Drog just det sista skottet ur min andra påse. Riktigt trevligt kaffe, klart uppsnäpp från v.2. Lättjobbat tycker jag att det har varit också.
De skall visst komma in hos Bergs nästa vecka. Lite info för Boråsare som vill prova på.

Det ska bli spännande att testa. Stor skillnad på detta kaffe och musetti hoppas jag? :)
 

Ciclista

Well-known member
Har använt kaffet några dagar nu och när man får till den så säger man wow lite tyst för sig själv.:) Det är häftigt att espresso kan bli så söt.

OffTopic: Skulle va schysst med lite tips om blandningar som är liknande i smak.:coffee:
 

Fabian

Well-known member
Faller mig mycket bättre i smaken än v.2, det här var en sån blandning men önskar inte ska ta slut när man har den hemma
 

Lucifer

Well-known member
Hur bär ni er åt?
Jag har inte lyckats få till den riktigt än, jag följer råden på Johan och Nyströms sida om att dosera 20g med rinntid på 30 sek temperaturen blir vad brukar på en silvia med temp surfning 92-94 grader något.

Var tvungen att använda mig av trippelfilter istället för dubbelfiltret, det kanske är det som sabbar allt, det är rätt mycket mellanrum mellan kaffet och spridarfiltret.
 

Lucifer

Well-known member
Det var ett litet elände att ställa in malningsgraden och kaffet fick inte plats i dubbelfiltret när et skulle va 20g, nu när rinntid är rätt så tycker jag inte den smakar något vidare, vattnig jag får knappt ut några smaker av den känner inte alls av sötman. jag tror inte det är kanalisering som är felet det rinner jämt och nakenfiltret skvallrar inte om något problem, är den väldigt temperaturkännslig, jag har inte möjlighet att ställa in exakt temperatur det blir ju vad det blir vid tempsurfningen.

lägger hoppet vid att det var för att jag inte fick till det fören den sista och jag var hög på kaffe ska prova nu igen på morgonen.
 

Lucifer

Well-known member
Har givit upp trippelfiltret och kör istället med fullproppat dubbelfilter, nu börjar det hända grejer, jag får fina skott som jag låter rinna uppemåt 30 sek, sitter och smuttar på en latte och funderar på om det var mörk choklad jag hade i filtret, väldigt intressant och gott!
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,466
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp