Cappuchinokopp, Rancilio eller d'ANCAP?

Millow

Active member
Sugen på o skaffa nya cappuchinokoppar. Just nu har jag Time från DUKA och jag tyckker de är väldigt stora och håller värmen dåligt.

Har en Rancilio Silvia och såg Rancilio koppar på kaffegrossisten, ganska fina men inte helt med på att ha logo på kopparna. Vad är det för "märke"/modell?

30-20037%20ext1.jpg


Sen finns ju även d'ANCAP Torino och Verona, lite sugen på någon av dessa men verkar ju inte superenkla att få tag i.

Någon som testat dessa o kan säga om det är schyssta att dricka ur osv?
 

MrMartini

Well-known member
Enklast är att gå till t ex kaffemaskinen och prova ut vilken du tycker om. Jag gillar Lavazza:

338999716_a4e38b14fa.jpg


och Danesis:

2512180996_40b04e5ae3.jpg
 

Millow

Active member
Jag bor inte i Stockholm, annars hade ju det varit trevligt. Ja de där var också fina... Vart kan man få tag i dom då?
 

GLC

Well-known member
Danesis var faktiskt väldigt schyssta. Hur tjockt gods är det på dem? Bra att dricka ur?
 

MiC

Well-known member
Danesis var faktiskt väldigt schyssta. Hur tjockt gods är det på dem? Bra att dricka ur?
Danesis koppar är riktigt trevliga. Jag har både espresso och cappuchino och är nöjd med dessa. Tjockt gods och det känns som att man får in näsan lite extra i dessa koppar för en liten smakboost. :)
 

MrMartini

Well-known member
Ja, Danesi var ögonblickskärlek. Små, runda och med tjockt gods. Har både espresso, cappucio och latte-varianten. Mkt att rekommendera.
Kaffemaskinen har ju internet-affär. Är dock inte säker på att de har dem inne för närvarande. Bara maila och fråga.
 

erk

Member
Hej Millow
Jag köpte en rancilio silva från kaffe grossisten och fick rancilios cappuchino koppar på köpet.
Titta på säljes här på Riktigt kaffe. Jag har lagt ut en annons.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp