Caricon i Gbg - har någon handlat där?

Joppe

Well-known member
Var inne hos Caricon i Göteborg idag. De har bl a Jura helautomater. Har någon handlat hos dem?
 

Agathorn

Well-known member
Det första kvarnen jag beställde blev fraktskadad, dock innan den hann komma till mig. Den andra kvarnen dom skickade kom i fel färg så jag får se hur dom löser det. Så ännu så länge inte så jättesmidigt :/
 

Joppe

Well-known member
Jag köpte en beg Jura F90 där i april 2009. Den har fungerat utan anmärkning så här långt. Caricon är ursprungligen en verkstad så dom borde klara reparationer bra. Sedan borde de ju kolla så att prylarna som de säljer har rätt färg...
 

Agathorn

Well-known member
Kvarnen kom tillslut hem till mig efter 1 fraktskada och 1 fraktskada/felleverans.

Som kompensation fick jag 2*250 g J&N kaffe och 1 kilo italienskt kaffe. Så det var en snäll gärning av Linn hos dom!
 

MartinForsberg

Well-known member
Jag hade min Isomac Millenium på service hos dem och den kom tillbaka i sämre skick än när jag skickade in den plus att den var transportskadad då de packat den superdåligt, men de ville inte ta på sig ansvaret för varken den felaktiga servicen eller transportskadan så jag kommer aldrig att handla något mer hos dem. Tyvärr har jag hört liknande erfarenheter från andra som anlitat dem så det är ingen engångsföreteelse.

Hoppad de kan bättra sig och fixa till sådana hör småsaker, för det är verkligen småsaker som inte skall få glida mellan fingrarna på något företag! Har man bara en bra kontroll av allt som görs så slipper inget felaktigt ut!
 

hrbrun

Well-known member
No offence Agathorn, men det låter som att det där företaget inte riktigt gjort allt för dig som kund... ett par paket kaffe är ju trevligt, men för att ha köpt en kvarn för nästan fem tusen och stått ut med allt du varit med om låter lite magstarkt...
 

Agathorn

Well-known member
No offence Agathorn, men det låter som att det där företaget inte riktigt gjort allt för dig som kund... ett par paket kaffe är ju trevligt, men för att ha köpt en kvarn för nästan fem tusen och stått ut med allt du varit med om låter lite magstarkt...

Kan tillägga att ena paketet kaffe var totalt odrickbart, luktade unket. Bad min sambo att lukta på kaffet när paketet var nyöppnat och hon fnös med näsan, lol. Så bara att hälla ut direkt.
 

doppio

Well-known member
Har fått en känsla av att att inte är så noga med att ha färskt kaffe. Hade jag varit J&N hade jag kollat över den där ÅF:n.
 

Wilhelm

Active member
Jag hade min Isomac Millenium på service hos dem och den kom tillbaka i sämre skick än när jag skickade in den plus att den var transportskadad då de packat den superdåligt, men de ville inte ta på sig ansvaret för varken den felaktiga servicen eller transportskadan så jag kommer aldrig att handla något mer hos dem. Tyvärr har jag hört liknande erfarenheter från andra som anlitat dem så det är ingen engångsföreteelse.

Hoppad de kan bättra sig och fixa till sådana hör småsaker, för det är verkligen småsaker som inte skall få glida mellan fingrarna på något företag! Har man bara en bra kontroll av allt som görs så slipper inget felaktigt ut!

Det värsta är att de är fullkomligt medvetna om vilken skit de säljer (känner tidigare personal). Kaffet är dåligt, reparationerna är undermåliga och servicen usel. Synd att de inte förstår själva hur viktigt det är att prioritera sådana saker.
 

MrNoOne

Well-known member
Caricon såg heller inte något onormalt i att min Isomac Venus hade läckt i brygghuset och rostat upp efter 3 år. Om det sedan talar för Isomacs dåliga kvalité eller Caricons erfarenheter med espressobryggare låter jag vara osagt. De var inte helt vänliga i luren heller, andra serviceställen som jag tog kontakt med påpekade även att de tagit över missnöjda kunder. Antingen har Caricon tillräckligt med kunder som bara "köper" för att gå runt, skulle de leva på sin service hade de med all säkerhet gått i konkurs för länge sedan. Detta är känslan jag fått i alla fall.
 

Wilhelm

Active member
Caricon såg heller inte något onormalt i att min Isomac Venus hade läckt i brygghuset och rostat upp efter 3 år. Om det sedan talar för Isomacs dåliga kvalité eller Caricons erfarenheter med espressobryggare låter jag vara osagt. De var inte helt vänliga i luren heller, andra serviceställen som jag tog kontakt med påpekade även att de tagit över missnöjda kunder. Antingen har Caricon tillräckligt med kunder som bara "köper" för att gå runt, skulle de leva på sin service hade de med all säkerhet gått i konkurs för länge sedan. Detta är känslan jag fått i alla fall.

Har haft både sämre och bättre semi-auto Isomac-modeller i Brio och Zaffiro, och tyvärr är det ju pengar rätt ner i sjön. Caricon har dock inte rätt att bemöta dig otrevligt.
 

JURA-Lover

New member
Caricon är en verkstad och kanske vet de inte vad kunder är. De vet däremot hur man gör påslag. När jag bytte kvarn på en Jura så kostade det över 2000 kr.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp