Rocket Giotto Premium II

pere

Well-known member
Angående Rocket Giotto skriver Jim Piccinich på 1st-line Equipment, LLC:

"As for ECM, this was part of their restructuring so they can separately focus on the different aspects of their business. The case for Rocket Espresso is a good one! They finally have a Sirai pressurestat inside with either 10 or 12mm tubing to and from the heat exchanger - plus some other small stuff. This is now known as Premium II. The Cellini was also upgraded." Läs hela tråden

Intressant! Vad betyder detta i förhållande till "gamla" Premium.

Se nya Giotto Premium II

Jag tycker nog den nya logotypen utklassar den gamla (skulle gärna byta)
 

pere

Well-known member
Ser ut som ungefär samma mått, förmodligen passar hålen i nya skylten hålen på fronten?? Läge för att byta ;)
 

Lars

Well-known member
Verkar ju inte vara några större skillnader. Kanske läge att uppgradera pressostaten den dag den lägger av. Det mest intressanta var väl i så fall att designen på spillbrickan var ändrad. Kommer din nya kvarn snart förresten?
 

pere

Well-known member
preliminärt vecka 14...

jo men kolla in detaljerna, vreden till ånga/hetvatten, spillbrickan, tryckmätaren.. undrar bara vad som hänt under huven?

Om du tittar på filmen Lars, har du samma droppande vatten eller spottar det och fräser när du drar igång pumpen? Min giotto spottar åt alla håll och kanter vilket gör att jag inte gärna drar lite vatten igenom innan PF sätts på plats och extrahering påbörjas.
 

Agathorn

Well-known member
Sugen på denna maskinen. Eller snarare på Cellini som ju är samma maskin fast raka sidor och mer plats ovanpå för kopparna.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,653
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp