Norrland, what's hot or not! Kaffeguiden.

Moa

Member
Umeå:
Måste instämma med alla och säga att costas serverar kaffe i toppklass. Bistrokannorna och espresson är mycket bra.
(+ för goda desserter & bästa middagshaket i Umeå också!)

Luleå:
* Kahls: Tycker nog att de brukar servera bäst/jämnast espresso i stan, men lite trångt att hänga där. Trevlig ägare som gärna diskuterar kaffeförvaring, kinesisk tebryggning eller annat skoj.
* Mat och prat: Serverar också bra espresso samt rimliga smörgåsar/dylikt. OK miljö, bättre än förväntat av ett galleriafik.
* Roasters: Bra öppettider som tidigare nämnts, mycket mindre problem m ljudnivån i lokalen sedan ombyggnationer som väl förvisso var ett tag sen nu. Nyligen serverat helt okej espresso när jag varit där kvällstid (blond tjej + skämtsam blond kille jobbat). Dålig när jag varit där dagtid.
 

svartvest

Well-known member
Dags för en uppdatering:
Restaurang Bryggargatan
Fantastisk mat, som fått "mycket god klass" av White guide. Har ätit där både på kvällen och på lunchen. Maten är fantastisk, där finns det inte mer att säga om. Kaffet... På kvällen en cappo, med ett skumlock..(Pf satt inte ens i maskinen) Idag så serverades ett skålhet kaffe, frågade vad de bjöd på så blev jag lite besviken när de har en bryggkvarn att de väljer Löfbergs påskaffe i portionspåsar.Nej där kan en enkel uppryckning ske.

Cafe Ainas
Glass ja, men de har även inskaffat en två grupps maskin. Skall förbi och testa så jag återkommer.
 

Beate

Member
Umeå: Costas - Supergott kaffe, bra stämning, trevlig personal. Kahls NUS - Jättetrevlig personal, helt okej kaffe med tanke på priset och värt att gå till bara för att få prata med de anställda.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp