Siemens TK76K572

Kaffka

New member
Hallå!

Efter att ha sonderat terrängen på hemsidan en kort stund tror jag nog att en och annan kommer att rynka på näsan åt mig, en av de nyare medlemmarna. Jag gillar kaffe men kan väl knappast kallas för connoisseur. Jag dricker i stort sett dagligen bistro kaffe i min Bodum bryggare, Gevalia bistro, med en gnutta av både kanel och kardemumma i. Det är jag i stort sett nöjd med. :)

Vad jag däremot saknar är att, som hos släktingar i Tyskland, kunna trycka på en knapp och därefter avnjuta en espresso.

För en kort tid sedan fick vi vattenskada i köket. YIPPIE! Det var startskottet att börja renovera köket, byggt 1989. Det som var utgångspunkten var en helautomatisk espressomaskin för inbyggnad med automatisk mjölkskummare!

Nu har jag hittat och köpt en. Jag tittade först på Mieles CVA 5060 och 5065. Mkt goda betyg av testpiloter men AJ! priset. Någon dyrvaruaffär ville pungslå mig på ofantliga 28900: -. Ha ha!

Nu har jag istället köpt en Siemens TK76K572 och tänkte höra om någon har något att säga om denna tingest!

Jag vet ingenting om helautomatiska espressobryggare och ännu mindre om inbyggda helautomatiska espressobryggare.

Jag hoppas någon kan ge mig en hint om vad jag har att vänta innan den är monterad och körklar om si så där en månad!

TK76K572 sägs vara den inbyggda motsvarigheten till Siemens EQ7.


Må så gott i sörplandet


Kaffka :coffee:
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp