Zoegas Zuprema Mano

jaktlycka

Active member
Har testat denna relativt nya variant. Den färdigmalna.

Kaffet är mycket mörkrostat. MYCKET mörkrostat. Har kört det både i mokabryggare och som vanlig brygg.

Smaken då? Tja inte så tokigt. Mycket smak. Kraftigt. Kan såklart inte jämföras med färskmalda bönor men som ett alternativ om man inte har kvarnen tillgänglig absolut.

Får betyg 6 av 10 för min del.
 

joeflow

Active member
Har testat denna relativt nya variant. Den färdigmalna.

Kaffet är mycket mörkrostat. MYCKET mörkrostat. Har kört det både i mokabryggare och som vanlig brygg.

Smaken då? Tja inte så tokigt. Mycket smak. Kraftigt. Kan såklart inte jämföras med färskmalda bönor men som ett alternativ om man inte har kvarnen tillgänglig absolut.

Får betyg 6 av 10 för min del.

Kan bara instämma. Har testat espresso blandningen (hela bönor) och tycker att det är ett fin fint bas kaffe. Funkar mycket fint som cappu
 

Nysquist

Active member
Pressat en påse A Mano (hela bönor) och den mörka rostningen passar finfint nere i skåneland. Har även hört rykten att en av Zuprema espressoblandningarna användes av någon av de tävlande i BC med goda resultat.
Bästa blandningen Zoegas har att erbjuda för tillfället?
 

Almapeso

Well-known member
Pressat en påse A Mano (hela bönor) och den mörka rostningen passar finfint nere i skåneland. Har även hört rykten att en av Zuprema espressoblandningarna användes av någon av de tävlande i BC med goda resultat.
Bästa blandningen Zoegas har att erbjuda för tillfället?

Själv håller jag mollbergs blandning högt och deras etiopiska variant, sidamon tror jag den heter.
Offtopic. Såg i din profil att du hade en La Marzocco GB/5. Antar att den inte står hemma, jobbar du i Lund? Vart?
 

Nysquist

Active member
GB/5 och MD 3000 står inte hemma (tyvärr:() men jag tyckte den är värd att nämna eftersom det blir minst 100 dubbla skott på den om dagen. Trycker kaffe för Espresso House, vid Centralen.

Sidamo Ethiopia från Zoegas antar jag att du menar, bönan har inte gått genom min kvarn än men passar det lundavatten måste jag prova!
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,666
Inlägg
155,707
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp