Måste ha ny kvarn!

polisen

Active member
Jag har precis börjat köra min Isomac Millenium. Brevid den har jag min Rancilio Rocky Doser som jag är jättenöjd med, men den passar inte in rent utseendemässigt. Vad rekommenderar ni kaffegurus mig att köpa. Vad skall jag tänka på vid kvarn val?
Tack på förhand
 

mts

Well-known member
har du plånbok för det så skulle jag säga mazzer mini E, men den drar ju iväg en 7-8k minst. Vad har du för budget?
 

Tobiemme

Well-known member
den kromade (lite dyrare) mazzer mini E passar fint till stora blänkande E61-maskiner. jag fick hit min för 6500 inkl frakt från esw.nl.
 

Fillip

Active member
Ett annat alternativ skulle kanske kunna vara Anfim KS Self? Ingen mazzer kanske, men sen är ju priset ett helt annat! Har numera en Self själv som jag är supernöjd med. Tar liten plats på bänken och ser dessutom riktigt bra ut, enligt mig :)
 

polisen

Active member
Tack för tipsen. Jag blev lite sugen på Anfim KS Self, den verkar nice. Får väl ta ett besök på Kaffemaskinen nästa gång jag är i Stockholm så jag får se den i verkligheten. Priset känns oxå helt ok.
 

Brölar

Well-known member
Compak K3 ser helt ok ut kromad (helst då med den högre hoppern enl min smak) Priset ligger antagligen ungefär som för en Anfim och själva kvarnen är kanon.
Bild på kromad K3
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,356
Senaste medlemmen
Marsian
Topp