Köpråd (igen?)

Musikarfelix

Well-known member
Hej!

Funderar på att köpa en Francis Francis X1, har då varit och tittat på en begagnad (borstad stål). Maskinen är 5 år gammal, det är små skönhetsfel och vattenbehåller behöver urkalkning. Personen ifråga vill ha 2500 för maskinen, ny kostar den väl runt 6800kr?

Vill ha lite råd om hur mycket en sådan maskin är värd efter 5 år, sedan gärna någon länk på vart man skulle kunna köpa nya delar om det skulle behövs?

Tack på förhand //Felix
 

lupoo

Well-known member
Köpte en FF X1 i borstat stål på tradera för 550:-. Har även en svart X1 som var min inkörsport i "espressoträsket".
Visst den är snygg att se på och den kan göra espresso, men är man ute efter en riktig maskin skulle jag titta mer åt Gaggia Classic hållet.
Så min åsikt är att 2 500:- för en 5 år gammal X1:a är för mycket pengar.

Nej jag skall inte sälja mina X1:eek:r de har uppgifter att fylla fortfarande, vill ju ha bra kaffe på semester och helger också...
 

Musikarfelix

Well-known member
Jag har läst en hel del om maskinen, verkar vara en helt ok espressomaskin men som inte är värd sitt nypris. Men design-nörd som man är, skulle jag nog kunna överväga en "ok" maskin om jag får den billigt begagnat.

Svårt för er läsare att bestämma, är också glad för de snabba svaren. Men hur bör jag dra till med, när jag slår näven i bordet?
(Säljaren bor på andra sidan gatan ungefär, därför slipper jag frakt och liknande).
 

lupoo

Well-known member
Gå ut hårt och under rådande finanskris så måste ju säljaren inse att det är köparens marknad för tillfället.
Så med detta argument i bakfickan så skulle jag ge ett bud på 1 500:- men då skall maskinen vara i funktionsdugligt skick och alla grejor är med (pods pf, dubbel/singel korg). Annars kan han ha den kvar.
 

Daffy Duck

Well-known member
Hallå hallå!

Passar på att flika in en fråga här med. vad har ni att säga om Ascaso? Hittade en skum sajt men med väldigt bra priser. Vad tror ni?

http://www.svaeng.se/produkter.html

Tacksam för svar!

Känns inte seriös.
- Vid avhämtning görs betalning kontant eller med banköverföring.
- Vid hemtransport görs betalning i förskott mot bankkonto.

- Observera att inga returer beaktas.

Skulle du mot förmodan få några problem med din produkt kan du vända dig till din närmaste butik, beroende på vem som har garantiansvaret för just den produkt du köpt. Observera att detta kan skilja beroende på produkt. Du kan dessutom alltid vända dig till din närmaste serviceombud.

Om det nu finns några maskiner är det antagligen gråimport, vilket kan göra det svårt med garantier.

Jag skulle defininitivt välja någon annan handlare!
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp