Vilka kapslar till Nespresso?

JonasW

New member
Hej!

Har just börjat använda min Nespresso D290 och håller på att testa mig fram.

Men jag tänkte höra vilka kapslar ni föredrar för en espresso eller cappuccino? Eventuellt latte också om nu nån dricker det här? :)

Jag är ny i cappuccino världen, har inte gjort egna tidigare. Enligt Nespresso så ska man först skumma i koppen och sen köra en liten espresso (6cl) för att få en cappuccino. Men jag har sett att de flesta här, först gör en espresso och sen skummar separat för att sedan hälla ned mjölken över espresson. Fördelar med detta?

Tacksam för tips angående kapslar och tillvägagångsätt för att göra en fin cappuccino (med en Nespresso förstås ;) )

Tack på förhand.

/Jonas
 

explosif

Active member
Den lila, Arpeggio, är min favorit. Vi har en Nespresso på jobbet men ingen
skumningsmöjlighet så jag vet inte riktigt hur det blir med mjölk. De andra känns
för mesiga för mjölk.
Varning för karamell-varianten; riktigt hemsk.
/M
 

baheno

Member
Den svarta, Ristretton är nog den enda som är någotsånär drickbar. de andra smakar klent överlag...
 

JonasW

New member
Tack för svaren!

har provat lite mer nu och Arpeggio och Ristretto är klart favoriterna!
De smakar bra som espresso men även som cappuccino. Mjölkskummaren fungerar över förväntan! Det man skulle tänka på var att inte vrida temperaturvredet för högt, då skummade den väldigt dåligt.

Läste varningen för Karamell för sent....och det var ju oturligt. Den var hemsk precis som du säger explosif! :(
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,691
Medlemmar
19,362
Senaste medlemmen
henrik_moderator
Topp