Isomac Giada konstigt läckage??

sebbe

New member
Hej Alla kaffeälskare! Känns som jag hittade till himmelen när jag hittade detta forum! Jag är en mycket nöjd ägare (efter att ha läst lite på forumet verkar det som jag är ganska ensam om det) till en Isomac Giada sen 3 år tillbaka. allt från skummning till kaffe kvalité har i mina ögon funkat perfekt, tills häromdagen.
Mitt problem:
När jag har tampat kaffet och sätter fast "filtret med handtaget" (vad den nu heter) och kör igång maskinen rinner det vatten på utsidan av den ner i koppen. Spridarfiltret sitter perfekt och är inte böjt åt något håll, heller inte felsatt. Kan för mitt liv inte fatta varför det läcker. Maskinen måste trycka vattnet så hårt att det går upp och rinner över kanterna på "kaffe filtret" på nått sätt. Har provat att packa kaffe olika hårt, har även provat att dra åt "kaffefiltret" hårde också, utan resultat.
Har någon nån bra idé??
Tack på förhand / Sebbe
 

Marv

Well-known member
Om det är 3 år sedan du köpte den kan det vara packningen mellan filtret och brygguvudet som gett upp, jag skulle prova att byta den.
 

sebbe

New member
Ok, tack för tipset skall beställa en sådan och prova. Vågar man skruva isär brygghuset själv? Och finns det några ritningar?
 

Java

Active member
Garanterat packningen, hade samma problem på min tidigare Giada. Denna byttes på garanti (mindre än 1 år gammal). Tror att du byter den sjäv relativt enkelt men kostar nog inte så mycket att lämna till verkstad.

Lycka till!
 

sebbe

New member
Aha

Tack för svaret Java, känns skönt att kaffeveckan kanske är räddad ändå! Ska absolut beställa en packning på måndag! :D
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp