Jag skall köpa en ny maskin. VILKEN???

julle2000

New member
Hej Alla!!

Jag är helt ny i detta trevliga forum och jag har en liten fråga som någon "expert" kanske kan hjälpa mig med.

Jag har tänkt att köpa en ny espressomaskin (med inbyggd kvarn). Budgeten är ca 4000-5000 tusen kronor. Kan man få en bra maskin för dessa pengar??
Vad för maskin skulle Ni i så fall rekommendera??
Vad är viktigt att tänka på när man skall köpa en ny espressomaskin??


Kan någon hjälpa mig?? Jag är helt ny på detta!!

Mvh.
Julle2000:coffee:
 

Englund

Well-known member
Standardtipsen brukar vara Gaggia Classic eller Rancilio Silvia.
Ascaso har också trevliga maskiner i den prisklassen.
 

julle2000

New member
Tack för svaret!!

Hej Englund!!

Tack för det snabba svaret med som jag förstår det så har dessa maskiner inga inbyggda kvarnar.

Känns som jag fortfarande behöver lite hjälp.

Mvh.
Julle2000:lol:
 

Furioso

Active member
Helautomat

Jag tycker SAECO är bra maskiner som insteg. Se mitt privata brev till dig. Jag har fortfarande några kvar.
:coffee:
 

GLC

Well-known member
Såg en Rancilio Lucy på blocket för ett tag sen, där har du en Rancilio Silvia med inbyggd Rockykvarn.
 

Englund

Well-known member
Hej Englund!!

Tack för det snabba svaret med som jag förstår det så har dessa maskiner inga inbyggda kvarnar.

Känns som jag fortfarande behöver lite hjälp.

Mvh.
Julle2000:lol:

Sorry! Missade parantesen där :blush:
Du är alltså ute efter en helautomatisk maskin som med en knapptryckning levererar espresso? Tror det är svårt att få en vettig maskin för de pengarna, så tipset blir att antingen gå upp lite i pris och kika på Jura eller Gaggia alternativt kika på begagnade exemplar.
 

Musikarfelix

Well-known member
Antar att det är en helautomatisk maskin du syftar på. Kan väl ge en halvdan kopp om du dubblerar din budget, inte särkilt roligt helt enkelt.

Standardsvaret är att du skulle vinna på är att investera i manuell maskin och kvarn, vill du spara utrymme i köket så finns Rancilio Lucy som redan nämnt, annars köra en Rancilio Silvia och Rocky separat. Begagnadmarknaden brukar hålla maskiner av denna typ om du inte vill öka din budget något och få helt nytt.

Om du gör en sån investering, känn dig fri att fråga oss här på forumet om hjälp. De flesta har stor erfarenhet och vet hur det är att vara nybörjare. Det är fantastiskt roligt, livet är för kort för att inte köra manuellt!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp