Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 8 av 19

Köpa kaffe i Kista

Jag är hemma och sjuk, och vill därmed röra mig så lite som möjligt idag. Dock har jag ett ärende till den stora stygga gallerian i Kista (två stationer hemifrån), och då kan man ju passa på att slippa komma hem lottlös. Jag vill ha med mig en påse (ej lösvikt) goda bönor hem. Vart ska jag gå? Vill gärna ha J&N, Mauro, eller något annat fint om någon kan komma med förslag. Något robust i alla fall, för nu har jag varit utan det alldeles för länge.
    Leva och veva

finns ju en liten kaffehandel inne i kista gallerian. Såg att dem tom hadde swissgold filter till salu.

Citat Ursprungligen postat av demo Visa inlägg
    finns ju en liten kaffehandel inne i kista gallerian. Såg att dem tom hadde swissgold filter till salu.
    De kör väl med Kahls om jag inte missminner mig?
    latte art | Jag har inte tid att dricka dåligt kaffe

jo de stämmer nog treefinger.

Om ja inte har helt fel har dem lite annat där oxå, ja vet bara att ja såg lite isomac prylar och ett swissgold vilket jag tyckte va värt att nämnas iaf.

Kahls, mycket riktigt. Den enda butiken i hela gallerian som säljer bönor, och endast av detta märke. Jag köpte förstås en påse, eftersom jag behövde kaffe och det inte fanns något alternativ. För sent läste jag på påsen att den var packad i oktober förra året. Jag har precis kört ett par skott, och smaken är väl rätt ok ändå, men min egenrostade singelarabica var lättare att få till. Denna kanalar sig och ger svårt tunn crema. Kanske för att den är gammal. Nej, nästa gång blir det Bönor & blad på Fridhemsplan. De har J&N minsann.
    Leva och veva

Har för mig att något av caféerna har Moak till försäljning. Kanske inte mitt favoritkaffe, men robust är det i alla fall, 70-80% om jag inte minns fel.
    ---------------------------------------------------------------
    "Den som skrattar sist tänker långsammast."

Senior Member Marvs avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av Daffy Duck Visa inlägg
    Har för mig att något av caféerna har Moak till försäljning. Kanske inte mitt favoritkaffe, men robust är det i alla fall, 70-80% om jag inte minns fel.
    Jo, kaffet mitt i modeboulevarden sålde Moak tidigare, men de har gått över till Lavazza så det är nog slut med Moak säljandet...
    La Scala Aida, Rossi RR81, Xpessivo Barista

Citat Ursprungligen postat av Marv Visa inlägg
    Jo, kaffet mitt i modeboulevarden sålde Moak tidigare, men de har gått över till Lavazza så det är nog slut med Moak säljandet...
    Aha, ja, det var väl kanske ingen större förlust...
    ---------------------------------------------------------------
    "Den som skrattar sist tänker långsammast."

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •