Hjälp mig välja kaffekvarn

molle

Member
Jag undrar över kvaliteten på DeLonghis kaffekvarnar, modell KG 30 och KG 39? Har funderat på en utav dem, vilken passar bäst för mockabryggare och presso?
Eller är någon annan att rekomendera?
Bra att veta är: att jag inte är fanatisk men vill ha god kvalitet på mitt kaffe, är ganska ny och därför inte bekant med termerna...

Hoppas att någon kan hjälpa mig att fatta ett bra beslut
Ha en toppen dag
Molle
 

lupoo

Well-known member
Hej molle och välkommen till RK!
Vet inte så mycket om de kvarnar Du nämner men sett och känt på några DeLonghi maskiner och inte varit direkt imponerad av kvalitén.
En kvarn som många rekommenderar i det lägre prissegmentet är Hugin Coffea. Finns att få tag i på vissa Coop varuhus. Jag är "delägare" i en sådan som vi har jobbet i vår lilla "kaffeklubb"och är mycket imponerad av vad kvarnen klarar av. Mycket bra till press och moka men kommer nog till korta om man försöker att mala för espresso med den. Får inte en bättre kvarn för en billigare peng (299:- på Coop Sisjön).
 

molle

Member
Tack för ditt svar!
Sökte vidare och hittade ett test på denna kvarn här på sidan...jag såg inget om huruvida den maler till moka dock....?
Svårare än jag hade tänkt mig det här...:unsure:
Jag kan tänka mig att betala upp mot fem hundra riksdaler för en malare, någon mer att rekomendera?

Ha en toppen dag
Molle
 

Dr G

Well-known member
Tack för ditt svar!
Sökte vidare och hittade ett test på denna kvarn här på sidan...jag såg inget om huruvida den maler till moka dock....?
Svårare än jag hade tänkt mig det här...:unsure:
Jag kan tänka mig att betala upp mot fem hundra riksdaler för en malare, någon mer att rekomendera?

Ha en toppen dag
Molle

Jag använder Coffean för mocka och presskanna, fungerar alldeleles utmärkt. Kvarnen ger verkligen valuta för pengarna.
 
Topp