Var hitta pods på Gran Canaria? Bråttom!

mårris

Well-known member
Nu börjar det pli panik. Tyckte jag var smart som tog med en Handpresso hit för att överleva en vecka på denna gudsförgätna ö. Men nu börjar podsen sina och ingen supermercado hittills har haft en endaste liten ese-pod. Har nån här en endaste liten ledtråd till nån affär som kan ha? Antar att man får bege sig till Las Palmas.... hjääääälp!
 

bsod

Well-known member
Eller också hittar du ngn mysig bar och testar det kanariska kaffet.
En Café Solo eller Cortado kan smaka bra där. Men ganska olikt italienskt espresso...
Annars kan jag verkligen rekommendera en tripp till den härliga staden Las Palmas.
Kanske finns det pods på varuhuset "El corte ingles" som ligger mitt i stan.
Att det finns läge på shopping, bra restauranger, kafeer, barer, bad vid jätteplayan Las Canteras och ett fantastiskt konserthus gör ju inte stan sämre direkt.:)
 

robbowan

Well-known member
Har kanske inte med ämnet att göra men spanjorer är ju ganska lustiga. När damen höll på att lära sig dricka kaffe så tog hon ofta en Moccachino eller Mocca. Vid ett tillfälle lägger hon in beställningen på vårt spanska stamhak i Sydney och den 60-årige bartendern tittar på henne och säger (inte otrevligt, bara konstaterande): Jag har inte gjort en Moccachino på 40 år i branschen och tänker inte börja nu. Vad vill du ha, kaffe eller choklad?

Damen med sitt latinatemperament brukar inte böja sig för folk men hon blev så paff så hon svarade bara: Choklad (och lappade till mig när jag började garva).
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp