Göteborg Nytt café på Hisingen?

aeli

Active member
Åkte förbi med färjan häromdagen och såg att det hade öppnat något nytt i Essenzas gamla lokaler på Eriksberg.
Café Italia eller något liknande, var svårt att läsa från båten.

Någon som vet något eller varit där och kan recensera?
 

Essenzatjejen

Well-known member
Vad jag har hört ska det vara en salladsbar där nu (om det inte har skett ngn förändring i planerna sedan köpet). Både kvarn och maskin ska vara kvar sedan Essenzatiden och de lämnades i oerhört gott skick... vad de nya ägarna sedan gör med det har jag absolut ingen aning om!

Ni får gärna gå dit och testa för jag är fruktansvärt nyfiken, men bor för långt bort :/
 

Essenzatjejen

Well-known member
Jag tar det på lunchen imorrn. Hoppas de nya ägarna kan få ut åtminstone hälften så gott kaffe som du, Miranda.

PS. Vad gör du i Köpenhamn? Räckte inte reskassan hela vägen hem igen?

Lite OT då, men frågar man får man svar:)
I KPH är det studier som gäller och när det kommer till Danmark och otåliga flickor likt jag själv som varken orkar vänta på dumma svenska lottningssystem eller ett nytt liv i Umeå (inget illa mot Umeå, det är bara för kallt helt enkelt.) är det såklart Bachelor- & Kandidatexamen i medicin. Eller läkarlinjen som det så fjuttigt heter i Sverige.

Och det är fint att du provar! Jag väntar med spänning på rapport och blir väldigt sugen att komma tillbaka när jag får sådant fint smicker ;)
 

Init13

Well-known member
Café Italia

Eftersom Ernst inte svarat så tar jag tillfället att svara.

Ett schysst kaffeställe med lunchrätter. Ser ut som din gamla maskin mycket riktigt är kvar. De kör JN kaffe i kvarnen och säjer även detta ( La bomba, karavan mm).

Även om det känns tungt att säga det så har de trevlig personal men som sagt är du saknad :)

Hoppas att dina studier går bra.
 

aeli

Active member
Var där och tog en kaffe efter lunch för en tid sedan.

Inget att klaga på förutom att det var lite kallt ute och att kaffet svalnade lite väl fort...
 

Essenzatjejen

Well-known member
Bättre sent än aldrig...

Även om det känns tungt att säga det så har de trevlig personal men som sagt är du saknad :)

Hoppas att dina studier går bra.

Det är kul att dom har bra personal och har/försöker (hörsägen ;)) hålla en bra kvalitet på kaffet! :)

Studierna går fint och jag är numera lite kaffenerd i smyg. ;)
 

plind

Well-known member
2 veckor sedan.
 

Bilagor

  • imgp3288.jpg
    imgp3288.jpg
    184.2 KB · Visningar: 50
  • IMGP3193hdr2.jpg
    IMGP3193hdr2.jpg
    60.4 KB · Visningar: 47

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp