Robbowans presentation

robbowan

Well-known member
Har jobbat i hotell och restaurang några år på så varierade positioner som servis, room service, hovmästare, bar, espresso, nattmanager, nattauditör och en kortare tid i köket.

Bytte från Sälj/Reklam/Marknadsföring för något intressantare och roligare istället för välbetalt och omotiverande.

Har haft kaffe som passion i åratal (tillsammans med mat, alkoholhaltiga drycker och fotboll) och de senaste sex med ständig tillgång till espressomaskin på jobbet.

Favoriserar medelhavssitilen framför den (amerikanska?) coffee shop-stilen.

Australien är ett favoritland med en mycket bra kaffekultur (via sina italienska, spanska, grekiska invandrare) där man tyvärr ser kedjor ta över mycket i storstäderna. Spenderade själv mycket tid i ett område där snabbmats- och kaffekedjor är förbjudna.
 

Dr G

Well-known member
Välkommen robbowan, jag är själv ny här på forumet men jag är säker på att du kommer att trivas.
 

robbowan

Well-known member
Ja, det är roligt med ett forum där folk är genuint intresserade. I vanliga fall blir jag oftast kallad kaffefascist!

:-D
 

Jay

Well-known member
Kaffe kulturen i Australien är som sagt väldigt dominerad av italienska influenser vilket, som tur är, verkar vara på utdöende. Senast för några veckor sedan kom det gamla män i slips som ville försöka sälja in kaffe "rostat i Italien med anor äldre än Rom"... well, som kaffet smakar på de kaféer som säljer skiten så verkar kaffet rostat under Neros tid...

Specialkaffescenen i Australien är av världsklass och ytterst vibrant! Vore kul att utbyta erfarenheter!
 

Forumstatistik

Trådar
14,665
Inlägg
155,701
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp