Vågar man köpa begagnad kvarn?

erk

Member
Jo jag är på väg och köpa en kvarn. Hade först tänkt köpa en rocky då jag inte tyckte det var värt 1000 extra för en Eureka mignon. Men nu har jag hittat en Eureka för 2000kr men den är begangnad och jag vet att den är mycket välanvänd. Min fråga, kan man slita ut en kvarn eller är det bara att byta själva "mal delen"?
 

GLC

Well-known member
Kolla malskivorna på den, det är bara att byta ut om de är slitna. Så är kvarnen bra så är det bara att slå till tycker jag. Personligen kan jag inget om Eurekan.,
 

Jemo

Well-known member
jag köpte en begagnad kvarn som jag trodde var ett superfynd, men det visade sig efter någon dag att motorlindningen var paj (den funkade ibland men stannade ibland vid belastning). det kostade ungefär 2500 att fixa. så det blev inget superfynd. har inte fått tillbaka den från reparation än, men jag tror att jag ändå blir nöjd till slut. dock bör man ha sådana scenarion med i beräkningen när man köper begagnat.
 

mts

Well-known member
testa den ordentligt innan köp, om axeln verkar sned är det ingen höjdare, men slitna malskivor är billiga att byta.
 

erk

Member
Är det någoon som vet var man kan få tag på reservdelar till en eureka mignon? Kaffe grossisten kunde ta hem, men frakten skulle bli 400kr.:unsure:
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,692
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp