Premiär (intro-) koppning @ CoffeeLab Södermalm

alexanderruas

Well-known member
Koppning på CoffeeLab Södermalm


(inte koppningsbild kanske men koolt ändå tyckte jag ;-)

Datum: Torsdag 5 Feb 2009
Tid: 18-20
Plats: Wollmaryxkullsgatan 10 – CoffeeLab Södermalm

Max 15 personer
100kr per person

Vi kommer att koppa på traditionellt vis tre st väldigt olika kaffe som även kommer från tre olika världsdelar.
Tanken är att de är så väldigt olika så det blir perfekt som en introduktion till koppning!

Kaffe denna kväll blir:

-Indien Monsun Malabaar rostat av Johan & Nyström
-Etiopien Biloya Natural rostat av Johan & Nyström
-Brasilien Daterra Sweet Yellow Bourbon rostat av David Haugaard

Vi smakar och skriver tillsammans upp på whiteboard våra intryck. Detta så att alla får chans att komma med input och så att alla lär sig av varandra.

Efter koppningen ingår det att alla får smaka espresso-shots på Daterran.
Man kommer även kunna köpa 250 gr påsar av de olika kaffe vi har för kvällen.

Alla är välkomna! Proffs som hemma-nördar som allmänt smak/mat/vin intresserade!

Man anmäler sig genom att skriva till Oskar på mail adress:
oskar snabela mac punkt se

ps. notera att vi bara har plats för 15 st så först till kvarn är det som gäller!
 

confuzed

Well-known member
Låter trevligt, om någon kan tänka sig ta min malmööverliggning åt mig så kommer jag. Morgonen dagen därpå så börjar man 4.32 och slutar redan 10.04. Börjar vid 16-tiden den 5:e, har tid i malmö från 19ish. Vem ställer upp?
 

alexanderruas

Well-known member
Anmälningarna kommer in tätt!
Superkul verkligen att så många vill komma!
Om vi blir alltför många ordnar vi fler kvällar med samma Intoduktions-koppnings tema!
Folk har mailat att 100:- är för billigt men vi tar bara ut lite pengar för att täcka våra kostnader!
Vår tanke att detta ska främst vara "community building"! Speciellt kul att det blir både folk som jobbar med kaffe men även en massa hemma-baristor och allmänt mat/vin intresserade!

Keep on mailing in era anmälningar!!!
 

alexanderruas

Well-known member
Nu börjar det dra ihop sig!
Vi har fått ihop superkaffe, många hemma-nördar & allmänt mat/vin intresserade och även folk som jobbar med kaffe till vardags!
maila Oskar snabela mac punkt se
eller skicka ett "privat meddelande" till mig här genom forumet om ni vill komma!
 

alexanderruas

Well-known member
hallå!
det har uppdagats att ett flertal av era mejl till Oskar ej nått fram (medan andra har det...?) så om ni är osäkra på om ni anmält er kan ni maila mig på:
alexanderruas@mac.com

i dessa förkylningstider var det fyra som avbokade i morse så det finns fortfarande några platser kvar!
anmäl er nördar!!

;-)

alexander
 

alexanderruas

Well-known member
Underbart nördig Alexander! Men kortare kan du! ;)

helt rätt Axel men precis när vi börjat tampa var det en kille som kom in och beställde en dubbel cappu så precis när jag snurrat kaffet ur bild på slutet så hälldes det i perfekt skummad mjölk och vips så försvann den ut i kaffebaren!

;-)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp