Nuova Simonelli Oscar - uppackning

bsod

Well-known member
Grattis!

Den ser ju riktigt snygg ut också!
Köpte du från Risteriet eller Kaffeagenterne eller ngt annat ställe jag inte känner till?

Och, framförallt: hur blir kaffet??:)
 
Grattis!

Den ser ju riktigt snygg ut också!
Köpte du från Risteriet eller Kaffeagenterne eller ngt annat ställe jag inte känner till?

Och, framförallt: hur blir kaffet??:)

Köpt hos Kontra i Köpenhamn.

Jag är helnöjd med kaffet. Oscar har efterträtt två modeller Philips inköpta i samband med semester i Frankrike i början på 90-talet. Den ena har tjänstgjort som donator för att låta den senare modellen att leva vidare.

Mazzern köpte jag på annons av AA i början på sommaren. Så ett byte av espressomaskin var planerat sedan en tid tillbaka.
 

Almapeso

Well-known member
Börjar mer och mer smegla åt dessa retromodeller. Lite plastiga med mycket knappar och rattar är min melodi.

Tycker de flesta blankpolerade modeller är ganska fula och stela. Hade jag haft pengarna nu så hade jag definitivt sneglat åt denna modell

Var i mellandagarna utanför Lekaryd (i de småländska skogarna) och stannade till i en lanthandel. Där hade de en gigantisk tvågruppsmaskin (vad jag tror var en coffee queen) i vinröd plastmodell, med bruna inläggningar och vred stora som tekoppar. Storleken på schabraket var ungefär i samma mått som espressinos 5-gruppare.

Grattis till en fin maskin.
 
Topp