var kan man köpa in kaffe?

Sophie

Member
hejsan,

undrar om ni har några tips på var jag kan köpa in rostade bönor, liten leverans (max 8 kg) till bra pris med snabb leverans? ska köras på en manuell la marzocco

har ingen erfarenhet på inköp så tips på omtyckta espressoblandningar är också välkommet. Gärna rättvisemärkt kaffe.
alla tips är välkomna!

tack på förhand!
 

lupoo

Well-known member
Ser att Du bor i Växjö. Knalla in till Gusto, dom har både kaffe och koll.
Baristashopen på nätet är ett annat tips om man vill ha nyrostat J&N kaffe, snabba och bra service. Det finns lite olika blandningar för espresso deras FTO är "fair trade och organic" och jag gillar den.
 

Englund

Well-known member
Om det är en engångsleverans så är det nog enklast att kontakta närmaste seriösa kaffebutik i växjötrakten. Tror inte rosterier etc säljer på det sättet...

Espresso FTO från Johan & Nyström är en riktigt trevlig 100% Arabica, som är både fairtrade och ekologisk...och faktiskt riktigt lättarbetad!

Edit: Lupoo du var visst snabbare :)
 

Sophie

Member
Tack så mycket för era svar! Kan ju köpa hos Gustosötisarna men det blir dyrare. Och om man dessutom ändå söker något för framtida större leveranser...

Ska kika på J&N!
 

demo

Well-known member
JNs espresso blandningar är lätta jobba me, tex orginale eller isola. jag hadde svårt få till de med single bönorna men med isolan blev de lättare.
 

Sophie

Member
nej, men när man är helt nystartat så kan man inte köra på storfräsarna direkt, men nu ligger det nyrostad Rock fårn åre rosteri och väntar på mej och det kliar i fingrarna.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp