Malmö Nesta i Lund

Molarin

Well-known member
Jag och Karin har fortfarande en värdecheck på 10 000 att lösa in så vi väntar med spänning!

Nu är det 7 månader sedan vi kom tvåa i Coppa di Nesta.
 

Mortus

Member
Åkte förbi med en stadsbuss i dag, ser ut som att det börjar bli färdigt nu. Väntar med spänning till nästa gång jag ska till Lund.
 

Almapeso

Well-known member
Åkte förbi med en stadsbuss i dag, ser ut som att det börjar bli färdigt nu. Väntar med spänning till nästa gång jag ska till Lund.

Sladdade in strax innan 19 igår och han slänga ett par ord med ägaren. Det hade hoppats på att öppna igår, men fick tyvärr skjuta på det till fredag.
Ser dock riktigt bra ut därinne. Gillar stilen.
Tyvärr är jag inte hemma i helgen så får smita in på måndag.

Öppettiderna var bra också; 7-19 vardagar. Samt att de kommer ha öppet på söndagar.
 

FabianP

Well-known member
Det finns många innebörder av det, Almapeso :D

Låter kanon om de öppnar snart, hoppar runt på kryckor nu, så en stadsbuss ner till deras dörr låter alldeles lagom!

/Fabian
 

andersno

Well-known member
Var inom igår! Trevlig personal, god cappu, trevlig lokal. Det bästa var busschaffören som kommer innanför dörren, studerar länge meny-tavlan, vänder om och muttrar surt "Såå mycket kaffe och så har de inte vanligt kaffe!"

/ Anders
 

Almapeso

Well-known member
Nu har jag haft vägarna förbi Nesta vid ett par tillfällen.
Än så länge är det sparsamt med kunder.

Vet inte vad ni andra lundabor tycker, men jag har varit väldigt nöjd båda gångerna. Beställt enkla som hållit halvägs nedför bankgatan. Ljuvligt.
 

Nysquist

Active member
Fantastiska killar och kaffet en liten bit över vad som annars serveras i Lund. Tror att det kan bli riktigt bra när nya blandningen kommer och de verkligen körts in i sin härliga Linea.

Än har jag bara träffat Erik och Måns, härliga grabbar som har samma saker i huvudet när de trycker kaffe som jag själv så jag har redan fastnat där i 2h en gång.

Nesta i Lund är värt ett besök men glöm inte att det är barista som gör kaffet, inte cafét.
 

Tan76

Active member
Äntligen

Vad glad jag blir, snart bär det av till Lund bara för att få supa in atmosfären tillsammans med en enkel :coffee:

eller två
 

FabianP

Well-known member
Var där innan idag, kanonställe! Blev en dubbel och en ristretto, båda väldigt bra. Tjejen var nöjd med sin latte också. Sa sig känna igen smaken i den, det tar jag som en komplimang själv, vi har haft samma bönor hemma i omgångar, så något gör jag väl rätt! Två kulor härlig glass slank ner också. Ser fram emot att äta frukost där, är den likadan som i Malmö är det lätt värt pengarna... :)

Jag måste dock säga att jag tycker det är bra mycket bättre om de kör på med Te & Kaffehusets blend, mina smaklökar gillar den bra mycket bättre än Piansan de kör normalt!

Ett stopp rekommenderas, utan tvekan. Var ganska lite folk där nu också när jag var där, men Lund är ju inte direkt på topp vad gäller aktivitet före förste september.

/Fabian
 

jha

Member
Jag smet inom för en vecka sen på en snabb enkel. Det var Te och kaffehusets blandning i kvarnen som tur var. Klart godkänt. Gott kaffe och en trevlig och kunnig barista bakom spakarna.
 

FabianP

Well-known member
En dubbel Macchiato idag, perfekt kaffe och gott snack! :)

Nu fattas väl bara att folk får upp ögonen för Lunds nya stjärnskott, men läget bör vara klart bättre nu när stan börjar leva upp igen efter dvalan.

/Fabian
 

Mosse

New member
Jasså, Nesta har äntlgen öppnat i Lund. Var där för ett par veckor sedan men då var det stängt...
Då blir det en tur dit i morgon! Underbart
 

Tan76

Active member
Tack

Äntligen kom jag till Nesta i Lund MEN det första skottet av barista #1 var en snedträff. Skam den som ger sig, barista nummer två lyckades väldigt mycket bättre ;)

MEN suget tog inte slut, det var dags för en dubbel! Under tiden jag stod och vänta gjorde den andra baristan ett, två, ja på det 4 el 5 försöket fick jag min kopp och den var :)


Tack, skam den som get sig! Deras hemmablanding kanske är svår att extrahera men den är god. Jag kan bar tacka och återkommer redan i morgon.
 

Tan76

Active member
Som utlovat

Jo, jag kom tillbaks fastän jag bor i Malmö och jag blev INTE besviken.

Tack, adjö och lycka till James
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp