Stockholm : Latte Art Throwdown 2 (29 jan 2009)

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Då var det dags för nästa Latte Art Trowdown i Stockholm!

Den 29:e januari kl 18.30 blir det tävling efter samma koncept som tidigare. Det var väldigt trevligt på Tvålpalatset så förhoppningsvis blir det lika kul och ännu fler deltagare.

Kaffefabriken i Älvsjö, Götalandsvägen 253
http://kartor.eniro.se/query?&mop=a...hat=map_adr&geo_area=G%F6talandsv%E4gen%20253

Läs lite mer på http://42beans.blogspot.com/2009/01/thursday-night-throwdown.html

Uppdatering: Åre Kafferosteri kommer att vara på plats och bjuda på gott kaffe! www.arekafferosteri.se
 

Lars

Well-known member
treefinger, du skall väl göra mer än att titta! En gammal latte art räv som du måste ju naturligtvis vara med och hälla.
 

treefinger

Well-known member
treefinger, du skall väl göra mer än att titta! En gammal latte art räv som du måste ju naturligtvis vara med och hälla.

Visst hade det varit cool, men jag skulle få rejäl barista shake. Dessutom har jag ingen maskin hemma att träna på längre. Min Gaggia Classic har fått en ny ägare. :unsure: [/undanflykt?]
 

Marv

Well-known member
Visst hade det varit cool, men jag skulle få rejäl barista shake. Dessutom har jag ingen maskin hemma att träna på längre. Min Gaggia Classic har fått en ny ägare. :unsure: [/undanflykt?]

Jag tror inte mina skummingskunskaper som jag byggt upp på min classic kommer att hjälpa mig att skumma på ändra maskiner. Classicens styrka är ju inte precis mjölkskumning...
Men jag provar gärna i alla fall.
 

treefinger

Well-known member
Jag tror inte mina skummingskunskaper som jag byggt upp på min classic kommer att hjälpa mig att skumma på ändra maskiner. Classicens styrka är ju inte precis mjölkskumning...
Men jag provar gärna i alla fall.

Skön inställning, man borde inte ta sig själv på så stort allvar :):coffee:
 

Tobiemme

Well-known member
jävlahelvetesfanskiten: jobbet tvingar mig att gå på premiärfest på torsdag kväll. och det är vi som arrangerar... så jag får vackert vänta på LAT3. :(
 

AJ

Well-known member
Blir tvungen att ställa in. Satsar på koppningen imorgon på kaffemaskinen istället.
/A
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Det blev en trevlig kväll med gott kaffe från Åre Kafferosteri och fina mönster från stockholms baristor. Några snabba bilder. Antar att det kommer lite fler och bättre senare.

picture.php

Tävling

picture.php

Dokumentering

picture.php

Och betygsättning
 

josef

Well-known member
great! ja, det var ju en väldokumenterad sammankomst så det hoppas jag på med! Sammanfattning: det var kul och Lars Pilengrim (visst är det rätt efternamn?) från Barista Fair Trade vann!
 

alexanderruas

Well-known member
Här kommer en massa bilder!

latteartthrowdownkaffefjv7.jpg

Oskar


latteartthrowdownkaffefvc6.jpg

Maria


latteartthrowdownkaffefyz3.jpg

Gustav


latteartthrowdownkaffefqx1.jpg

Caroline


latteartthrowdownkaffefme9.jpg

Magnus


latteartthrowdownkaffefyb7.jpg

Johan


latteartthrowdownkaffefxg9.jpg

Josef


latteartthrowdownkaffefbg2.jpg

Christoffer


latteartthrowdownkaffefxr2.jpg

Lars


latteartthrowdownkaffefzn0.jpg

Alexander


latteartthrowdownkaffefni9.jpg

Henrik


Superkul och myckte bra initiativ!!!
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,670
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp