Ser ni spöken

Buffeln

Well-known member
Om man bara använder studenter i sina studier kan man säkert få fram alla möjliga udda samband. Notera slutet på artikeln:

"Doktor Charles Fernyhough som är medförfattare till studien påpekar dock att forskningen endast visar ett samband mellan koffeinintag och benägnheten att hallucinera. Det behöver inte vara så att det är koffeinet som ligger bakom.
– En tolkning kan också vara att studenter som hallucinerar oftare använder koffein för att klara av sina erfarenheter, säger han till Sky News."

Eftersom studenter utomlands ofta finansierar sina studier genom att vara försökspersoner för läkemedelsindustrin och desutom kanske super rätt hårt och testar lite egna piller, så skulle jag inte ta studien alltför allvarligt. :nowink:
 

josef

Well-known member
Den grupp som super allra mest i sverige idag är studenter mellan 20-25 år. Kaffe dricker ju ALLA på rasterna. Alla är stressade och lätt hänt att lite annat sväljs mellan spriten och kaffekopparna. Så detta resultat borde vara väntat, logiskt och helt naturligt.
 

Almapeso

Well-known member
Jag ser gärna spöken i utbyte mot att jag kommer vara He-Man när pensionsåldern träder in
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=873898

Andra studier har tidigare visat att kaffe skyddar mot både parkinson, typ 2-diabetes och mot att dö i hjärt- och kärlsjukdomar. Nu hamnar även demens på denna lista.

Med den här kombinationen kommer vi bli en tuff nöt att knäcka för äldrevården.
 

Videoten

Well-known member
Jag visste väl att det fanns fördelar.
Nu är det bara att leta fram snusens fördelar och poängtera det för frugan
 

Buffeln

Well-known member
Ja och att vin och sex är bra för hjärtat är ju bevisat sedan tidigare. Med alla dessa "laster" i kombination måste ju pumpen hålla i all evighet! Ser man dessutom lite spöken så behöver man ju inte känna sig ensam heller, när man sedan överlever alla andra. :)
 

excrementory

New member
Man ska aldrig inbilla sig att en drog eller ämne enbart har sina fördelar. Koffein har givetvis en mängd nackdelar också, och att det skulle öka benägenheten att hallucinera eller höra saker vid kraftig stress tvekar jag inte en sekund på. Är man däremot en avslappnad, livsnjutandes person så tror jag knappast att man blir galen av ett par extra koppar om dagen!

Samma sak gäller givetvis det mesta som är uppiggande, att studien är gjord på just kaffe har nog mer med allmänintresse än saklighet att göra.
 

Buffeln

Well-known member
Är man däremot en avslappnad, livsnjutandes person så tror jag knappast att man blir galen av ett par extra koppar om dagen!

Med tanke på hur stor del av våra liv vi lägger på att diskutera vad andra människor skulle kalla "kaffebryggning", så tror jag att rätt många kan ha åsikter om den saken... ;)
 

Essenzatjejen

Well-known member
Woho! Nu har jag fått svaret!

Jag kan sova gott även efter en koppning på kvällen, eller en sen fika med allt för många espressos. Men varje gång mitt intag av kaffe har varit stort nära läggdags så drömmer jag de mest fantastiska drömmar!

De är ofta väldigt verkliga, konstiga, roliga, skrämmande och vilda drömmar jag får där kroppsarbete ofta ingår. Starka ljud, röster och folksamlingar är även ett vanligt inslag.

Jag vaknar alltid pigg och glad men aningens förvirrad över nattens bravader.

Enligt rykte talar jag även i sömnen efter för mkt kaffe...

Kan studien stämma? Ingen aning. Men efter mina upplevelser så varför inte?

Miranda som både har jagat Göran Persson med enorma ananasringar och vart en vilda westernbrud ridandes på en T-Rex.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp