KÖPES: Seriös kvarn, gärna direktmalande

PLandgren

Member
Hej,

jag har nyligen skaffat en SanRemo Capri 2gruppers maskin. Till den behöver jag en kvarn. Det mesta skulle kunna vara av intresse eftersom jag inte riktigt bestämt mig för vad jag letar efter ännu.
Jag överväger att det ska vara en direktmalande kvarn, men då gärna en som är ganska snabb. Drömkvarnen är väl något i stil med Compak A-8 som verkar både vara direktmalande och samtidigt kunna mala en dos i förväg.

Färg ska nog helst vara svar och/eller krom. (eventuellt silver)

Kom med förslag!
 

Lars

Well-known member
Compak A-8 verkar vara en bra kvarn. Min spontana reaktion när jag såg den i aktion på WBC i somras i Compaks monter var att det blev mycket klumpar i kaffet. Det kan dock ha varit en prototyp de körde på. Jag kör själv Santos och är nöjd med den, men någon skönhet är det inte. En Mahlkönig K30 i svart skulle nog matcha din maskin.
 

djneo

Well-known member
Måste nog säga att min K30 är hyfsat snygg i vilket fall, skulle nog passa dig.

Dock så maler den med lite klumpar som kan vara störande tycker jag... ska försöka göra någon mod på min så det blir klump fritt...

Lycka till i jakten...
 

Buffeln

Well-known member
Färg ska nog helst vara svar och/eller krom. (eventuellt silver)

Jag tolkar det som att det är min Faema MPN du är ute efter. Den har både lite kromade och lite svarta detaljer. ;)

picture.php
 

PLandgren

Member
Sökandet över!

Hej,
ledsen att jag inte tagit mig tid att svara på era inlägg.
Jag lyckades faktiskt hitta en K30 på blocket till ett riktigt förnämligt pris.
Den är helt klart större i verkligheten än den ser ut att vara på bild! ;-)
Och då är ju inte min maskin speciellt liten...

Fast jag måste säga att jag är grymt nöjd med den. Klumpar tycker jag inte att jag lider av. Jag stryker alltid ut kaffet med fingrarna så jag inbillar mig att det löser problemet.

Bifogar bild på setupen för den som är intresserad.
 

Bilagor

  • DSC_0019.jpg
    DSC_0019.jpg
    37.1 KB · Visningar: 77
  • DSC_0020.jpg
    DSC_0020.jpg
    45.9 KB · Visningar: 66

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp