Svarta eller bruna Wettex?

AA

Skottjägare
Någon som vet var man kan finna wettextrasor som är svarta, bruna eller andra mörka färger?
Så fort man tar en ny gul, grön, rosa osv... och använder på och runt maskinerna så är dom brunfläckiga direkt fast man sköljer dom.

Någon som provat disktrasor i lin? Jag är stor anhängare av lin men hur funkar disktrasor i lin? Det är nämligen dom enda jag hittat i svart.

Tips mottages tacksamt!

Ha de´

/AA
 

josef

Well-known member
Jag har febrilt letat efter detsamma. Tills jag upptäckte microfiberduken. Aldrig mer wettex... Nu letar jag svarta/bruna fiberdukar. Vet att kaffemaskinen har något brunt, tror det är microfiberduk, men långt ifrån säker. Någon kaffemaskinist som kan intyga?
 

AA

Skottjägare
Jag har en 10-pack svart microfiberduk. Fick den av städtanten på jobb.
Dom funkar inte för mej utan jag vill ha en tjockare trasa typ wettex.

/AA
 

Faktor

Well-known member
Jag har febrilt letat efter detsamma. Tills jag upptäckte microfiberduken. Aldrig mer wettex... Nu letar jag svarta/bruna fiberdukar. Vet att kaffemaskinen har något brunt, tror det är microfiberduk, men långt ifrån säker. Någon kaffemaskinist som kan intyga?

Vi har ett Baristas cloth set i butiken: en brun med clip att hänga i bälteshållaren (om det heter så?), och en ljusblå. Jag vet däremot inte om vi har något till försäljning...
 

MartinForsberg

Well-known member
Jag har såna svarta från Designtorget.. priset spelar ingen roll eftersom de går att tvätta, jag har tvättat mina många gånger i 60 grader och de funkar precis lika bra fortfarande. Att rekommendera alltså!

Tack för uppslaget om tvättbarheten, det fick jag inte reda på när jag frågade om dem i butiken!
 

robpup

Member
Hej

Jag har hittat bruna microfiberdukar på coffeestuff.se
Finns inga priser där men det är väl bara att mail dom och fråga om det är av intresse.
 

robpup

Member
Nu har min bruna microfiberduk kommit från coffeestuff.se. Dom kallar den för superclean och jag fick betala 67kr och då ingick frakten.
Såg precis att man får 2st för 110kr med frakt. Det hade jag köpt om jag vetat hur nice dom är. Ena sidan har lite längre fibrer är den andra så det blir som 2 in 1.
Jag frågade dom hur många muggar man minst måste gör och då sa dom typ 10000st. Men för att göra detta måste man vara företagare typ. Dom säljer visst bara till företag och i stora partier. Men jag frågade snällt om jag fick köpa en superclean och det var inga problem.

Jag rekomenderar denna starkt och kommer snart att köpa en till att ha när den som jag redan har är i tvätten!:D
 

javakungen

New member
Jag har precis som robpup hittat microfiberdukar på coffeestuff.se grym kvalité, snabb leverans och bra pris. Jag mailade dom bara så kontaktade dom mig.
 

Admin

Member
javakungen, du har fått epost till epostadressen du använde vid din registrering på RiktigtKaffe.se.
 

Admin

Member
Kära RiktigtKaffe.se användare. Bortse från kommentarer och inlägg gällande coffeestuff.se då de är skapade av coffeestuff´s ägare.
 

javakungen

New member
Det stämmer helt rätt det som admin skriver. Att jag gick in och skrev detta inlägg. Det gjordes efter att jag fått indikationer från kunder att det snackades om
våran produkt SuperClean på riktigtkaffe.se. Vilket var väldigt dum gjort med facit i hand. Ber om ursäkt för detta och hoppas innerligt att jag inte förlorat ert förtroende för alltid. Som en liten gest vill jag nu låta ritkigtkaffe.se lotta ut 10st av mina SuperClean (microfiberdukar).
Håll utkick på riktigtkaffe.se för denna utlottning. Mvh Andreas
 

robpup

Member
Om det var jag som fick dig att gå in här och skriva om dinna egna produkter så ber jag så mycket om ursäkt javakungen. Men hur gör jag för att vara med med i din utlottning? Jag har nu tvättat min superclaen en gång och den tappade lite färg såg jag men inte mycket.
 

javakungen

New member
Vem det nu må ha varit så spelar det ingen roll, my misstake. Hur som helst så kommer det bli en utlottning inom snar framtid här på forumet. Håll utkik här så kommer det snart mer info. Att duken tappar lite färg första gången man tvättar den är helt normalt, det gör alla liknande dukar. Det viktiga är att duken håller samma kvalité efter att du tvättat den som när den var ny, och det är just vad denna duk gör. Hör gärna av dig om du har fler funderingar.
 
Topp