Testat Espresso House bönor?

welikeespresso

New member
Har länge funderat på att prova att köpa med mig bönor från Espresso House då jag ofta är nöjd med kaffet där. Någon som har testat om de är värda sina 50kr 250g?

Blanding heter Rotonda och består av 75% arabica och 25% robusta.
 

fotogenicco

Well-known member
Lite OT, men espresso house i Alingsås är verkligen det sämsta som finns i alingsås, och då är vi ändå värsta caféstaden med många caféer. Både kaffet är dåligt och varma mackar kalla, samt otroligt dålig service. Verkar inte som om de har någon riktigt standard för sina caféer, för syrran som hänger mycket i Sthlm, är ofta där och tycker det är riktigt bra kaffe!
Skumt!
 

Joche

Active member
Jag tror säkert att de har sjyssta bönor. Upplever dock oxå att det ofta blir kasst i koppen när man är där. Hänger hantverkaren. På Landvetter en morgon har jag fått alldeles underbar doppio. På FrölundaTorg har jag fått sånt som inte får kallas kaffe. Skriv gärna hur bönorna var.
 

Colle

Active member
Har aldrig druckit något på Espresso House, men deras bönor är helt OK. Har också för mig att det är Arcaffè.
 

Bjarne

Well-known member
det är väl samma bönor som arcaffè rotonda? jag tycker de är jättebra.

Helt riktigt. De får bönorna från Arcaffè, men i sina egna påsar. Jämfört med kilopriset på Arcaffè Rotonda i butik så tjänar du en hel del på att köpa med rabattkortet som Exspresso House har. Det ger dig 20% på priset. 151,20 för ett kilo är inte så illa :)

Det är en 70/30-blandning och är mitt standardkaffe hemma då jag inte testar andra blandningar
 
Topp