Snabba svar önskas, nyårskaffe på svenssonbutik!

josef

Well-known member
Jag behöver tips. Ska brygga massa kaffe imorn på en privat fest med lite finare käk och dessert etc, men har inte bestämt mig för kaffe än så krisen är nära. Brygg blir det, men finns det gott på tex coop eller ica eller annat nyårsaftonsöppet? Har hört om löfbergs finest, coops egna, zoega etc etc skulle kunna vara bra. Men vilka håller en hyfsad kvalitet (ålder på rost och smakmässig, även rostkvalitet)? Snabba ryck nu forummänniskor! Alla tips är välkomna! Så får jag se imorn vad det blir av.
 

fotogenicco

Well-known member
Det enda bryggkaffe från vanlig affär är Zoegas Forza, det är mörkrostat, mer än skånerost. Smakar riktigt bra som brygg tycker jag.
 

josef

Well-known member
fortsätt fortsätt, så länge det är hela bönor. Finns det f.ö något som inte är snabbrostat i dessa butiker? Har noll koll på om man kommit nån vart på den fronten
 

Molarin

Well-known member
Jag blev positivt överraskad av Coops "Kenya" när jag provade det i bryggare. Men det var ett tag sedan. Och håll koll på datum!
 

svartvest

Well-known member
Kommer från Ica Maxi Zoega hade Sidamo sedan så hade Arvid N också en påse men jag minns inte vad det var. Lite förvånad vart jag på utbudet.
 

minicmars

Well-known member
j&n mysore nuggets??går inte? kan kolla rostning datum de har på bönor ochblad imorg och ta med till dig till cafeet..
 

larjo11

Well-known member
Jag gillar Zoegas julkaffe. Tycker det funkar som brygg året runt.
Känner de som hamstrar det så det ska räcka ett tag.
 

josef

Well-known member
nja kunde inte låta bli. Blev Los Lajones lot 10 sundried från j&n. De flesta reagerade "det bästa de smakat i hela deras liv". Så det var det ändå värt :) Tack för tipsen!
 

josef

Well-known member
I min väska ;) den e på väg ut! Är du i sthlm kan du dricka honey-processat kaffe från samma gård exklusivt hos oss, lot 1.
 

fotogenicco

Well-known member
Har endel kaffe-ställen att utforska märker jag! Jag säger till när jag är i sthlm. Just nu sitter jag på mitt jobb och jobbar dygn och dricker gevalia brygg (smakar som något man brukar säga är delat):blush:

Längtar tills imånbitti då blir det en dubbel med det sista jag har kvar av Café vero-(guldpåsen), sen kommer jag nog inte kunna hålla mig utan kommer säkert då köra en till dubbel med nyöppnad Isola :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp