Var köper du ditt kaffe? Och varför?

Var handlar du helst ditt kaffe?

  • Baristashopen.se

    Röster: 33 22.6%
  • Cafeett.se

    Röster: 4 2.7%
  • Coffeenet.se

    Röster: 2 1.4%
  • Hgt.se

    Röster: 1 0.7%
  • Kaffegrossisten.se

    Röster: 2 1.4%
  • Kaffemaskinen.se

    Röster: 13 8.9%
  • Annan webbshop i Sverige

    Röster: 13 8.9%
  • Annan webbshop utanför Sverige

    Röster: 6 4.1%
  • Bara över disk

    Röster: 72 49.3%

  • Totala väljare
    146

Molarin

Well-known member
Det har ju dykt upp en del nätbutiker med kaffe på sistone. Var handlar du? Varför? Eller varför inte?
 

Buffeln

Well-known member
Jag har svårt att motivera fraktkostnaden när det finns bra butiker med trevlig personal i Göteborg. Hade jag bott på landet hade det varit en annan femma.
 

Wannabe

Well-known member
Råkaffet beställer jag från gokaffe.se och jag har varit helnöjd med vad jag har köpt hittills. De fyller gärna upp till sista grammet för fraktgränserna när man beställer.
Har också handlat av KG (kaffegalningen.se) till jobbet. Tyvärr var namnet på fakturan lite iögonfallande och nu när detta är granskat knorrar kamrern över kilopriset på finkaffet.
Sen har jag förståss varit hos kaffecompagniet i Stockholm. Alltid kul att stå och surra bort nån halvtimma eller två.
 

Jemo

Well-known member
jag tycker baristashopens koncept är svårslaget. i och för sig skulle jag hellre gynna en butik i lund (innan de försvinner), men urvalet är för litet (om man inte vill köpa lösvikt) och det är sällan jättebra datum.
 

larjo11

Well-known member
Då färskheten på kaffet i Västerås inte är så bra o tågbiljetten till Stockholm överstiger fraktkostnaden så är man hänvisad till webshoppande :(
Har handlat från Café ett den senaste tiden. Snabb leverans o humana fraktkostnader. Gick iofs upp från 40 till 55 pix sista gången.
 

mts

Well-known member
Bara över disk, antagligen av ren lathet... prenumererar på café etts brev och lägger alltid lite godsaker i korgen men checkar aldrig ut :)

här där jag bor kan man emellanåt hitta färskrostat från da matteo, då är glädjen total, annars finns J&N med varierande färskhetsgrad.
 

GLC

Well-known member
Då och då från blickfang.nu då det är gratis frakt vid beställning av 3st 250g påsar av Åres rostningar. Och då är det verkligen färskt också (dock inte KG-färskt men det rostas vid beställning typ)
 

TTobbe

Well-known member
över disk

Har än bara handlat över disk men kommer att prova lite näthandel då ingen i uppsala har kaffe från åre men vardien & co verkar ha lite gott och blandat tex hoogarden j&n
 

Massiv

Massivo utan o
Har handlat flertal gånger av Baristashopen,bra datum,snabb leverans och ett helt ok utbud,oftast J&N!! Vid leveranser över 300 spänn ingår frakten.......och det överskrider man lätt när det finns mycket godsaker.Bra alternativ när dygnets timmar går för fort......
 

lupoo

Well-known member
Vad gäller webshop så är ju Baristashopen ganska svårslaget, fraktfritt över 300:-!!!
Försöker att handla över disk hos vår lokala handlare men det är som på Baristashopen endast J&N utbud som finns att tillgå. Så jag saknar ibland utbudet av andra rosterier stora som små, svenska eller utländska.
 

MaZ

Well-known member
Support your local Kaffenasare!

Köper allt på Kaffemaskinen här i götet, superbt utbud och alltid trevligt att snacka skit. :)

Inventering idag eller? ;)
 

Almapeso

Well-known member
Handlar på Thehuset Java i Lund. De håller sig med J&N och Koppi. Även handlat lite haugaard från Gusto i Växjö. Råkaffet från Gokaffe.
Ska passa på att handla lite Passalacqua i lösvikt hos te och kaffehandlarn på Storgatan i Växjö.
 

[SH]

Well-known member
Vanligen hos Vardien & co i Saluhallen, Uppsala. Alltid trevligt att handla där och hyfsat utbud.

Dock, jag kan absolut tänka mig att handla över nätet om det är något särskilt som jag vill vå tag på.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,463
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp