Visa resultat för omröstning: Var handlar du helst ditt kaffe?

Antal röster
156. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Baristashopen.se

34 21,79%
  • Cafeett.se

4 2,56%
  • Coffeenet.se

2 1,28%
  • Hgt.se

1 0,64%
  • Kaffegrossisten.se

2 1,28%
  • Kaffemaskinen.se

15 9,62%
  • Annan webbshop i Sverige

15 9,62%
  • Annan webbshop utanför Sverige

6 3,85%
  • Bara över disk

77 49,36%
Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 8 av 44
    Administrator Molarins avatar
    Reg.datum
    mar 2006

Var köper du ditt kaffe? Och varför?

Det har ju dykt upp en del nätbutiker med kaffe på sistone. Var handlar du? Varför? Eller varför inte?

Jag har svårt att motivera fraktkostnaden när det finns bra butiker med trevlig personal i Göteborg. Hade jag bott på landet hade det varit en annan femma.
    "Man skall inte vara FÖR snål mot sig själv..."

Råkaffet beställer jag från gokaffe.se och jag har varit helnöjd med vad jag har köpt hittills. De fyller gärna upp till sista grammet för fraktgränserna när man beställer.
    Har också handlat av KG (kaffegalningen.se) till jobbet. Tyvärr var namnet på fakturan lite iögonfallande och nu när detta är granskat knorrar kamrern över kilopriset på finkaffet.
    Sen har jag förståss varit hos kaffecompagniet i Stockholm. Alltid kul att stå och surra bort nån halvtimma eller två.
    God smak smakar gott!

bara över disk, fraktkostnad är nog den främsta anledningen till detta.

/Olof

jag tycker baristashopens koncept är svårslaget. i och för sig skulle jag hellre gynna en butik i lund (innan de försvinner), men urvalet är för litet (om man inte vill köpa lösvikt) och det är sällan jättebra datum.
    ...men kaffe och bullar gör mig glad!

Över disk.

Mestadels hos
    Lilla Handelsboden, Örebro (J&N och Åre)
    The Lounge, Falkenberg

Då färskheten på kaffet i Västerås inte är så bra o tågbiljetten till Stockholm överstiger fraktkostnaden så är man hänvisad till webshoppande
    Har handlat från Café ett den senaste tiden. Snabb leverans o humana fraktkostnader. Gick iofs upp från 40 till 55 pix sista gången.

Senior Member
    Reg.datum
    apr 2007
    Bara över disk, antagligen av ren lathet... prenumererar på café etts brev och lägger alltid lite godsaker i korgen men checkar aldrig ut

här där jag bor kan man emellanåt hitta färskrostat från da matteo, då är glädjen total, annars finns J&N med varierande färskhetsgrad.
    jag har en enorm kvarn till mina små bönor

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •