Visa resultat för omröstning: Var handlar du helst ditt kaffe?

Antal röster
156. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Baristashopen.se

34 21,79%
  • Cafeett.se

4 2,56%
  • Coffeenet.se

2 1,28%
  • Hgt.se

1 0,64%
  • Kaffegrossisten.se

2 1,28%
  • Kaffemaskinen.se

15 9,62%
  • Annan webbshop i Sverige

15 9,62%
  • Annan webbshop utanför Sverige

6 3,85%
  • Bara över disk

77 49,36%
Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 25 till 32 av 44
    Nätet = KG

Överdisk = Västerås saluhall

Varför KG? = Garanterat ny rostat kaffe.
    Varför VästeråsSaluhall? = Enda stället i stan som säljer J&N.

vill slå ett slag för ica Åkeredshallen (!) i frölunda/näset-göteborg.
    Passalacqua mehari för 199:- Mekico för 169:-

Jag drack först Zoegas bryggkaffe köpt i daglighandel. Köpte min första espressomaskin och började köpa olika blandningar av Kahls kaffe. Gled över på J&N och fann att kaffet på Tehuset i Lund var nästan hälften så dyrt som det jag betalat i Ängelholm. Köpte sista laddingen kaffe hos Lilla Rosteriet i Malmö, bönorna som inhandlades igår kväll har inte testas ännu. De gick direkt ifrån rosten ner i påsarna jag tog hem. Luktade galet gott om kaffet på tåget samt i bilen på väg hem. Priset stack visserligen iväg igen, cirka 84kr/250g mot J&N bönor med pris 94kr/500g hos tehuset. Köper hellre över disk så jag vet att det är färskt. När jag beställt över nätet så har det hänt att samma laddning innehållt 2 påsar med tilltänkt "bäst före datum" som skiljt sig rejält. Köpte kaffebönor ifrån J&N precis innan min maskin dog och behövde repareras. Eftersom bönorna fick stå i en luftät burk i knappt 3 månader gick det inte att dricka. Det blev crema men smaken jag så tunn att det nästan ens gick och göra en drickbar latte. Fick åka och köpa nytt kaffe över disk med en gång.

J&N butik på swedenborgsgatan och kaffecompagniet i birkastan (båda i Stockholm) är absolut bäst tycker jag i allafall ;-)

/R

Chokladiga robustarika blandningar köper jag helst hos Kaffemaskinen, medan de fruktiga singelsorterna gärna införskaffas hos baristashopen. 300 kr = ingen fraktkostnad är ett svårslaget koncept. Hade baristashopen fler goda blandningar i klass med Ionia och Caffe Mauro så hade jag nog bara handlat hos dem.

Citat Ursprungligen postat av Roby Caffé Visa inlägg
    J&N butik på swedenborgsgatan och kaffecompagniet i birkastan (båda i Stockholm) är absolut bäst tycker jag i allafall ;-)

/R
    Jag gillar också J&Ns konceptbutik, men priserna är ju svårbegripliga minst sagt. Insåg efter ett större inköp (+500:-) att samma 250g påse annorstädes, t.ex. på baristashopen.se kostade 20:- mindre, per påse!

Känns totalt verklighetsfrämmande att betala så mycket mer för samma sak i deras egen butik, men så var fallet.

Sen kan man snacka hur mkt man vill om lokalkostnader osv., faktum kvarstår att det är deras egen butik som säljer deras eget kaffe och det är betydligt dyrare än hos återförsäljare och det irriterar mig till den grad att jag i princip slutat handla där. Går in för en espresso emellanåt för kaffet är det inga fel på.

Jag tycker också att J&N och andra microrosterier borde börja köra med prenumerationer typ Square Mile.

Senior Member martink78s avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av Anders Visa inlägg
    Jag gillar också J&Ns konceptbutik, men priserna är ju svårbegripliga minst sagt. Insåg efter ett större inköp (+500:-) att samma 250g påse annorstädes, t.ex. på baristashopen.se kostade 20:- mindre, per påse!

Känns totalt verklighetsfrämmande att betala så mycket mer för samma sak i deras egen butik, men så var fallet.

Sen kan man snacka hur mkt man vill om lokalkostnader osv., faktum kvarstår att det är deras egen butik som säljer deras eget kaffe och det är betydligt dyrare än hos återförsäljare och det irriterar mig till den grad att jag i princip slutat handla där. Går in för en espresso emellanåt för kaffet är det inga fel på.

Jag tycker också att J&N och andra microrosterier borde börja köra med prenumerationer typ Square Mile.
    Det kan vara så att de håller högre priser med flit för att inte konkurrerar med sina egna återförsäljare. Konceptbutiken är väl i första hand marknadsföring och inte försäljning, gissar jag.

Jag handlar lite var stans men föredrar helst att handla över disk på Koppi just för att det är fruktansvärt gott, färskt och personligt när man handlar av den som själv har rostat bönorna.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •