Malmö Robustabarer i Malmö

Stadler

Well-known member
Hej,

Det verkar vara svårt att hitta barer i Malmö som serverar robustablandingar som alternativ till 100% arabica. Efter min mycket ovetenskapliga undersökning i förra veckan hittade jag ett ställe och det var Te & Kaffehuset på Fersens väg. De andra som ingick i undersökningen var Barista fair trade, Solde och Lilla kafferosteriet som alla endast hade 100% arabica vid de tillfället jag var på besök. Ibland kan man ju vara sugen på en härlig robustablanding så därför kan det vara bra att veta var man skall gå då. Finns det andra barer som har robustablandningar i sina kvarnar?
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Puls heter stället på Östergatan! Kila dit vettja. Nestas vanliga husblandning innehåller också robusta. Kaffebaren på Möllan har robusta i blandningen också. Bar Italia kör robusta i Västra Hamnen. Du ska inte glömma att Espresso House serverar italienskt kaffe med robusta i sig.
 

Zebbe

Member
Indianen=Passalacqua. den är lätt att föredra före arcaffes Rotonda. roman e dock fin, ivf i aeropress å presskanna.
 

Stadler

Well-known member
Tobaksaffären på Gustav serverar espresso på sitt egna lilla härliga vis. Detta är bland de mest unika ställena jag känner till i Malmö. Inga mackor, inget cafe, bara cigarrer, piptobak och espresso med en fin robusta blandning. Det verkar till och med som om han har maskinen mest för sin egen skull.
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp