Tips på helautomater med bra latte

Reine

Member
Hej,

Jag är inne på att köpa en helautomatisk maskin för att tillfredställa mitt latte sug. Efter ha läst på forumet har jag insett att de flesta kommer säga att helautomat inte är något att ha, men jag är inte bara bekväm av mig, jag är Lat! ;)
Jag vill kunna trycka på en knapp och vänta en liten stund och vipps är min latte klar.
Vad som är minst lika viktigt är rengöringen, blir det för mycket jobb, kommer maskinen inte användas, jag känner mig själv så pass bra för att veta detta redan innan.

Budgeten är inte skriven i sten, men kan tänka mig lägga runt 6k. Självfallet är det bättre ju mindre den kostar, men finns det en maskin som är klart värd priset har jag inget emot att betala mer än 6k.

Jag har spanat lite på Delonghi Nespresso EN680 (vilket verkar vara samma som NESPRESSO LATTISSIMA F320?), det verkar vara en väldigt smidig maskin. Speciellt som jag inte dricker mer än säg 1 kopp om dagen i snitt.
Jag är medveten om att man är begränsad i kaffeutbudet, det oroar mig inte allt för mycket, dock är jag lite bekymmrad om att man inte kan välja styrka och mängd lika lätt som på vanliga maskiner.

Finns det bönmaskiner som är lika lätta att underhålla som den ovan nämda? Jag vill på ett lätt sätt kunna ställa in mjölken i kylen och lätt rengöra. Vill inte behöva ändra munstycke och så.

Vägled mig i denna djungel :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,693
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp