Finns det några snälla barn här?

hahaha

Well-known member
* ljud av kuvert som sprättas upp *




– And the winner is... [SH]:s fru! :D


Här har vi en stackars forummedlem som dväljer sina dagar utan en bubblande, morrande och frustande plåtkamrat som kan värma frusna händer och själar bara genom att finnas till.

Mitt i allt elände får han en AeroPress av sin hustru.

Och han kämpar på med sin gamla hushållsvåg, fast doseringen blir lite hipp som happ. Det är ju faktiskt vid andra extraheringsmetoder än espresso som en kaffeknarkarvåg behövs som mest.

Vad vore väl bättre än att låta Mrs [SH] få glädjen att då och då kunna låna ut en hygglig kaffeknarkarvåg åt sin käre make, och kunna njuta både av en perfekt doserad kopp presskaffe och en man som ler ikapp med sin avatar?​


Skicka ett pm med fruns adress, så kommer ett paket som ett brev på posten!

(Och tack alla andra, ni var också värda varsin våg. Köp en sån som jag gjorde, det är inte så dyrt.)




...och alla forummedlemmar gör vågen: :coffee::coffee::coffee::coffee::coffee:
 

henrico

Well-known member
Lysande motivering och val av juryn.

Det här nog var den mysigaste forumtråden jag läst på länge oavsett forum.. Nästan så den är värd en rejält stark glögg istället för kaffe här i kylan och mörkret.. :coffee:
 

PekkaB

Well-known member
Fasen också! Missade tråden med en hårsmån med min julhistoria. Hade gärna skickat vågen till Åsa i Gbg som lurade mig hela vägen till tomten. Men då jag misstänker att hon lagt ner sitt kaffande (då hon just gjort sig av med en utmärkt kvarn) så kunde den gå till min goda fe till huska. Jaja, Lite för sent är lika för sent. Grattis [SH]!
 

lupoo

Well-known member
hahaha våran alldeles egna Karl-Bertil Johnsson, tack för en helt underbar tråd och den goda gesten och tanken att dela med sig till sina kaffeknarkar*- bröder och systrar.

*Blev väldigt förvånad då detta ord klarade sig igenom Firefox rättstavningskontroll (som jag använder för att undvika de värsta felstavningarna då rättstavning inte riktigt är min starka sida). Tydligen ett känt och etablerat uttryck. Får kolla upp det ;)
Kaffeknarkar=277 hits på Google:lol:
 

[SH]

Well-known member
Då har vågen varit i frugans ägo ett par dagar och hon låter mig disponera den fritt... :)

Aeropressen ger plötsligt gott kaffe där resultatet kan upprepas! Sitter just nu och sippar på en mugg med Misty Valley och förstår vad J&N menar när de skriver "söt lime" på påsen... :D


Livet är härligt!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp