KvdW Speedster

AA

Skottjägare
Det verkar som om tomten och Schenker inlett ett samarbete då Schenker lämnade en julklapp hemma i garaget för en kvart sedan!
Kanske var det en tomlåda eller så var det nåt annat..... :D

Ha en bra helg!

/AA
 

AA

Skottjägare
Lite bilder tagna i verkstan. Jag varnar känsliga tittare att mina fotograferingskunskaper är på samma nivå som min latteart dvs obefintliga.

När jag kommer ut så ser jag lådan. Den mäter runt 100*90*50cm och fraktsedeln upger en vägd vikt på 87kg. Antingen så är det 174 tamprar som kommit eller en Speedster med 1 tamper till!

IMG_1735.JPG


Fin logga på kortsidan!

IMG_1738.JPG


16 skruvar höll locket på plats. Sista på väg ut...

IMG_1741.JPG


Locket borta! Maskinen är skruvad fast i botten.

IMG_1742.JPG


Nr 9 av idag 10 tillverkade (om jag minns rätt vad Kees sa).

IMG_1744.JPG


Första av dom 2 lådorna urlyft och öppnad. Lite blandat godis!

IMG_1745.JPG


Den andra innehåller ett kalkfilter.

IMG_1750.JPG


Vad innehöll då gott-och-blandat-lådan?
Den innehöll bland annat detta:
- enkelporta
- dubbelporta
- naket porta
- enkel, dubbel, trippelkorg
- 5 spridarfilter
- 5 gruppackningar
- Portahållare (tampställ)

och sist mina 2 favvoprylar

- 2 Speedser espressokoppar
- 1 KvdW tamper (ingen jäkla plasttamper här inte!)

IMG_1759.JPG


En kopp i närbild

IMG_1752.JPG


Tampern i närbild. Dom 3-4 översta ringarna går att ta bort för att justera höjden.

IMG_1761.JPG


Dags att dra bort lite av plasten och se så man inte blivit lurad...

IMG_1748.JPG


Inga mer bilder på maskinen. Den får bo i lådan runt 1 vecka till. Varför? Se nedan.

IMG_1763.JPG


IMG_1764.JPG


Renoveringen måste bli klar först. Gamla putsen är nerknackad och ny skall upp i dagarna. Innertak skall spikas och elen skall dras.
Detta är i hallen och om någon vet nåt sätt att hindra byggdamm att penetrera genom väggar och dörröppningar som är igenplastade och täta så hör av er. Min maskin skall inte behöva bo i damm det första den gör!

Upplyftningsbilder kommer när jobbet inne är klart.

Ha de´

/AA
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Coolt!

Men du, du ljuger! Om dina fotograferingskunskaper alltså. Helt obefintliga är de definitivt inte. (Jag har min svärmor som referens här, hon kapar oftast bort allt ovanför pannan på folk och lämnar STORT med tomt utrymme vid sidan av personen som ska vara på bild... Och det är sant!)

Ska bli kul att få se den slutliga uppackningen. :):cool:
 

MartinForsberg

Well-known member
Dammproblemet: Om du har möjlighet så tejpa en dammsugarslang in genom någon av de tätade dörröppningarna och ställ dammsugaren utanför området som du renoverar, den skapar då ett undertryck i renoveringsområdet (all luft vill ju sugas in till renoveringsområdet) och det blir inte så dammigt i övriga utrymmen. Problemet brukar vara att hitta ett område där dammsugaren kan stå och inte störa när den är igång. Kan du, och om du har en lång slang, så ställ dammsugaren utomhus på en altan eller i något källarutrymme så slipper du ljudet. Har du centraldammsugare kan du ha den på och det är lite lättare då den har en lång slang, men räkna med att få byta påse efter renoveringen eftersom det fina dammet sätter igen påse rejält!
 

svartvest

Well-known member
Nu när julen kommer bör (skall läsas som skall) alla Malmökaffemaffian stå på kö för att fixa köket borde gå snabbare än en timmes roomservice...sedan skall de som tack få titta försiktigt ner i lådan...och frambära offer i form av Guld rökelse och Myrra...
nej skit i det..Det blir Koppi, Matteo och Haugaard...
 

MartinForsberg

Well-known member
...använd inte en hushålls dammsugare,,byggdammet slaktar maskinen!!
övrigt ett fett grattis till maskinen.

Håller med helt och fullständigt! Glömde skriva det!

Jag har köpt en del dammsugare då Coop haft rea (hittills tre stycken som gått sitt öde till mötes den vägen), både Kärcher och vanliga för att använda till just det här ändamålet. Med ett extra dammfilter (som en strumpa man trär över huvudfiltret - men som man inte brukar få med då man köper dammsugaren utan som finns som tillbehör) kring huvudfiltret brukar dammsugaren palla med byggdammet.

Annars kan man alltid hyra en bra dammsugare på Cramo eller liknande ställen. Men hittar man en Kärcher på Coop för 199kr så är det bara att köra och slita ut den, det är mycket billigare än att hyra! Blir lite slit och släng, men ändå.....
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp