Varning för kameraexperten.se

fotogenicco

Well-known member
Hej alla kaffevänner!

Måste lägga ut en varning så ni inte blir blåsta nu innan jul.
Detta företag är oseriöst, har tydligen varit ett fint företag med bra omdömen men hade tydligen bytt ägare vilket inte någon visste, sänkte sina priser i december så de låg billigast på prisjakt.se och pricerunner.
Därefter började de dra in mängder med pengar (förskottsbetalning), och levererar ingenting.

Jag själv har blivit blåst på 7000:-, det är förjävligt det här...
länk kring forum http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=217734

läs i slutet, kommer in nya negativa inlägg nästan var 5e minut, sägs att han kanske hunnit dra in 11 miljoner!

Mvh Nicholas
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Puh, tur att min magkänsla gjorde att jag inte beställde från dem då... Köpte en videokamera för ungefär 2 veckor sedan. Kollade på prisjakt och "Kameraexperten" skulle vara typ en femhundring billigare än Cyberphoto.

Men Kameraexpereten ser ut som en amatör/källarbutik. Bra service, snabba leveranser och det faktum att man kan lita på Cyberphoto gjorde at de fick min order trots att de inte hade det lägsta priset.

Lägsta pris är inte allt. Något att tänka på när det ploppar upp små dator/teknikbutiker överallt på nätet.
 

mikfri

Well-known member
Shit Nicholas! jag har precis plöjt tråden på minhembio... Jag beklagar verkligen. Vilken trist historia. Tänk om människor som uppenbarligen har ett sånt driv kunde göra något vettigt istället för att lura pengar av folk. Jag skulle bli helt tokig om jag var du. Tack för en bra varning.
 

fotogenicco

Well-known member
Tack alla...
Jag är sådan som kollar upp saker o ting, men har flera fotokompisar som beställt därifrån, och de negativa omdömena kom ju precis efter min beställning, a det är typiskt!

Imån blir det polisanmälan för min del oxå, vi får hoppas på att man får stålarna tillbaks, bl. frugans julklapp fanns med i beställningen :(

Skräp!
 

MaZ

Well-known member
Puh, tur att min magkänsla gjorde att jag inte beställde från dem då... Köpte en videokamera för ungefär 2 veckor sedan. Kollade på prisjakt och "Kameraexperten" skulle vara typ en femhundring billigare än Cyberphoto.

Men Kameraexpereten ser ut som en amatör/källarbutik. Bra service, snabba leveranser och det faktum att man kan lita på Cyberphoto gjorde at de fick min order trots att de inte hade det lägsta priset.

Lägsta pris är inte allt. Något att tänka på när det ploppar upp små dator/teknikbutiker överallt på nätet.

Och så fick du väl en Snickers med eller? :D
 

plind

Well-known member
Jag köpte kamera där för några veckor sedan(postförskott) och det var inga problem, fick min kamera.
 

GuruX

Well-known member
Även Sweclockers granskar och varnar.
http://www.sweclockers.com/nyhet/8691-prisjakt_varnar_for_kameraexperten
http://www.sweclockers.com/nyhet/8693-sweclockers_granskar_kameraexperten

I en av diskussiontrådarna har någon postat lite siffror för en styrelseledamot. Såhär ser det ut:

Styrelseledamot: *******************
Registreringsår: 2006

F-Skatt: Registrerad läs mer

UTDELNINGSADRESS
Box 1464
171 28 Solna
Stockholms län
Omsättning Res.e.fin.

0 TKR 0 TKR 0 TKR 0 TKR 0 TKR 0 TKR
2007 0 0




BOKSLUT & NYCKELTAL 2007-06
Antal anställda 0
Omsättning (TKR) 0
Res. e. finansnetto (TKR) 0
Årets resultat (TKR) 0
Summa tillgångar (TKR) 0


Kameraexperten i Sverige AB
Org.nummer: 556719-1365 Bolagsform: Aktiebolag
RESULTATRÄKNING 2007-06
Nettoomsättning (TKR) 0
Bruttoresultat (TKR) 0
Rörelseresultat (TKR) 0
Resultat efter finansnetto (TKR) 0
Årets resultat (TKR) 0

BALANSRÄKNING 2007-06
TILLGÅNGAR
Tecknat ej inbetalt kapital (TKR) 0
Anläggningstillgångar (TKR) 0
Omsättningstillgångar (TKR) 0
Tillgångar (TKR) 0

SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR
Eget kapital (TKR) 0
Obeskattade reserver (TKR) 0
Avsättningar (TKR) 0
Långfristiga skulder (TKR) 0
Kortfristiga skulder (TKR) 0
Skulder och eget kapital (TKR) 0

NYCKELTAL 2007-06
Omsättning per anställd (TKR)
Personalkostnader per anställd (TKR)
Omsättningförändring
Vinstmarginal
Bruttovinstmarginal
Soliditet
Kassalikviditet

YRELSE OCH ANDRA ÖVERVAKANDE BEFATTNINGAR
*********** (f. 1982), Ordinarie ledamot
************ (f. 1981), Suppleant

TILLSYNSBEFATTNINGAR
************ (f. 1956), Revisor
KPMG Bohlins AB, Revisor

Personuppgifter raderade. Tänk på PUL! /moderator
Ovanstående av invztr på sweclockers.com
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=8805366#post8805366
 

frX

Well-known member
Finns lite mer information om detta här: h**p://politisktinkorrekt.wordpress.com/2008/12/30/bluffbolaget-kameraexpertense-minst-1200-anmalningar-om-bedrageri-detta-ar-personerna-bakom/
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp