Koppi Milestones

Buffeln

Well-known member
Det hade varit oerhört tråkigt om du blev det!

Buffelstek passar ju så dåligt in på julbordet också! :unsure:

Däremot tror jag inte att han anser att de smakar robusta är en komplimang

Låt oss inte dra igång ännu en Robusta vs. Arabica diskussion... :nowink: Personligen tycker jag bara att det är synd att folk fortfarande, när vi nu haft färg-tv i nära 50år, envisas med att se världen i svartvitt. :cool:
 

Axel

Well-known member
Jag tycker bara det är kul att du uppskattar robusta så någon diskussion blir de då inte. Däremot värnar jag om kaffenördars relationer till andra inom yrket! Och vill man få den minsta relation till Charles rekomenderar jag att man varken pratar om Mauro delux eller Robusta :)
Förövrigt är senaste batchen av milestone riktigt vass.
 

Tobiemme

Well-known member
hej hopp, vad en liten fadäs kan leda till! ;)
hur som helst: någon av Milestones blandningsbönor upplever jag har en litet kärvare karaktär, vilket gör blandningen så mångsidig och spännande.
och ja, jag tycker det är onödigt att känna sig sårad av en kaffeböna.
kan vi inte alla bara acceptera att det finns olika funktion hos olika bönor och att det är fantastiskt kul att det finns så många olika uppfattningar om vad som är gott?

axel: vilket rostdatum ska jag titta efter för att kunna smaka senaste batchen?

fridens liljor,
tobias
 

Tobiemme

Well-known member
vad hände?

nära slutet nu på en ny påse Milestones (2/1) och jag kliar mig i huvudet: vart tog allt spännande vägen i denna fint balanserade blandning? jag har provat att både dra den snällt och strängt, testat olika malningsgrader och olika doseringar – inget verkar trolla fram de smaker som jag upplevde fanns där i förra batchen. kaffet är fortfarande gott, men jag byter gärna min andra (oöppnade) påse till byte om någon har något oöppnat kul att erbjuda.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,463
Medlemmar
19,330
Senaste medlemmen
Klosse
Topp