Koppi Milestones

Tobiemme

Well-known member
nu är snart födelsedagspåsen med Koppis Milestones slut. vilken present!
det visade sig i min gom vara en av de mest spännande blandningarna på länge: mycket söt och mjuk, klar separation i smakerna med toner av aprikos, ungt äpple och mjölkchoklad. munkänslan är helt otrolig: nakendragen är den som sammet.
ytterligare intressant är att den som cappu inte drar iväg och blir frukttårta, utan den balanserar mjölksötman oväntat bra och erbjuder fin kaffekaraktär till drycken genom tydliga, finstämda rostsmaker.

andras upplevelser?
 

Ernst

Well-known member
Mmmmm! Min favorit! Bra beskrivning Tobiemme, jag håller med om allt. Ska nog köpa en påse idag...
 

Fillip

Active member
Jag kan bara hålla med om allt som sagts, en favorit. Försöker ofta gömma boxen som jag förvarar bönorna i för övriga familjen när jag hittat en riktig going till kaffeblandning ;)Väldigt "len" känsla i munnen, som att dricka grädde, typ. Fast de lät ju inte gott...:(
 

Tobiemme

Well-known member
jag rodnar. tack å bock.

ps.
jag tror faktiskt det lilla robustainslaget (hur stort?) står för en del av charmen. det blir liksom en skön fond för syrorna att spela mot. ;)
 

Tobiemme

Well-known member
nu får jag rodna igen - fast av motsatt anledning. :blush:
jag trodde Takengon från Sumatra var en robusta! sorry för det.
(på den gula lappen på min påse stod kaffet medräknat – men det saknas i förteckningen på koppis hemsida. mystiskt.)
 

Buffeln

Well-known member
Det är lugnt. ;) Kaffet är så lättjobbat och balanserat att det nästan känns som om det är lite robusta i.
 

Axel

Well-known member
Sumatran är grym! Smakar inte alls som en sumatra brukar göra, oerhört söt och fruktig.
Säg dessutom aldrig till Charles något om robusta, då mördar han dig :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp