Brunopasso PD-1

peephole

Well-known member
Hej, är ny här på riktigtkaffe.se och tänkte att jag skulle ta och våga mig på att skapa en tråd.

Det är så att jag är relativt ny inom kaffe (druckit i nåt år) och jag är helt förälskad. Mest druckit på Espressohouse men det är relativt dyrt och planerar nu att skaffa egen maskin nu till jul (julklapp).

Funderar på en Brunopasso. Så här kommer lite frågor:
Har ni provat den?

Är den så bra som det sägs att den är väldigt bra eller är det bara pengarna som talar?

Hittat några recensioner på denna maskin?

Ni som har den (om någon nu har den dvs..), jag skulle bli glad om ni kunde posta nå bilder på både maskinen och på hur espresson blir :)

Tips på bra podkaffe ?

Även märkt att de flesta tycker man ska köpa en Rancilo Silvia men för att kunna använda den fullt ut så ska man ju ha en väldans massa tillbehör och är då uppe i minst 8-9 tusen..

Men.. Vad säger ni somsagt?

Är bara 16år och räknar med att få iaf. halva i julklapp så pengar är ett lagom stort problem. Max 5000kr.

Edit: Glömde att tacka i förväg ju !
 

Tobiemme

Well-known member
välkommen till forumet!
jag tror det skrivits lite om maskinen, men minns inte var. testa sökfunktionen, den funkar helt ok. :coffee:
 

kellogs

Well-known member
köp begagnat om du vill ha "malet" kaffe

En gaggia classic och kvarn ör du kunna få för 3 tusen begagnat
 

kellogs

Well-known member
paros är samma som classic bara i ett "coolare" skal. Det finns en bra tråd här på forumet som tipsar om begagnade maskiner
 

Molarin

Well-known member
Jag har också en. Men inte riktigt hittat rätt pods än. Maskinen är grym men det hjälper ju inte om det inte finns något att mata den med...

Har dock en icke påbörjad paket Mauro som ska testas.
 

peephole

Well-known member
Tackar, är verkligen sjukt sugen på en Brunopasso men om det inte finns nå bra kaffe till den så är det ju lite dumt..

Englund, Deluxen ?
 

Englund

Well-known member
Det är svårt att definera vad som är "bra" när man pratar om Pods. En podsmaskin kommer aldrig att kunna matcha en bra dragen espresso gjord på nymalt färskt kaffe av bra kvalitet. Däremot kan det vara så att vissa får ett jämnare, och helt acceptabelt, resultat med en podsmaskin.

Man ska nog helt enkelt tänka "orkar jag göra mig besväret att mala, tampa, misslyckas ibland, rengöra?". Jag och många andra svarar givetvis "ja" på den frågan, men gör man inte det kommer en manuell maskin bara bli stående oanvänd hemma i köket, och då ångrar man kanske att det inte blev en podsmaskin från början...
 
Topp