Martin är namnet

Skanke

New member
Boende i Vagnhärad med fru o katter.

I köket står en kvarn av märke Cuisinart Supreme Grind Automatic Burr Mill, vilken får duga ett tag till framöver.
Kaffemaskin av märke... hmm, kommer inte ihåg annat än att den gick loss på drygt 1600 spänn (sitter på jobbet, får komplettera senare). Har precis beställt en Aeropress för att se hur det blir. Har även börjat snegla lite granna på en ny bryggare, får se när det kan bli en prioriteringsfråga i hushållsekonomin ;)

Dricker: Gärna starkt och nästan alltid med mjölk. Beroende på kaffesort så värms mjölken något för att få fram lite sötma (använder ALDRIG socker). Vad det är för kaffebönor i kvarnen är helt beroende på vad jag känner för när det är dags att beställa nytt kaffe, men jag kör uteslutande på bönor från J&N och blandar gärna sydamerikanskt med Monsun från indien för brygg.

En ledig dag hemma så dricks det lätt 6-8 koppar bryggkaffe alt. 2-3 koppar espresso (som om jag orkar dricka mer kaffe när jag måste hålla på strula med att rengöra apparaten mellan varje omgång :nowink: )

Längtar del 1: Efter att komma underfund med den perfekta malningen i kombination med den perfekta bryggningen - har en lång väg kvar att vandra.

Längtar del 2: Efter att åka tillbaka till hotellet jag och frugan bodde på i Mexiko - kaffet var det i särklass godaste jag druckit, tyvärr var det för varmt för att man skulle vilja dricka mer än ett fåtal koppar under de tre veckor vi var där.

Sådärja, lite granna iallafall :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,691
Medlemmar
19,362
Senaste medlemmen
henrik_moderator
Topp