Massa på g i Linköping !

Sir ToS

Well-known member
Det händer faktiskt en hel del saker i Linköping.

Nytt "café" som heter CoffeeCrepes.

Sen har Waynes nu maskin. En La Marzocco fb80. Och nytt kaffe på g har jag hört.

Sedan har Santinis nya ägare och även dem köpt en La Marzocco fb80. Dem skall köra med Löfbergs Carneval och dem kommer satsa på att kunna göra bra kaffe. Då dem skall på utbildningar m.m.

Sedan har ju vi på BaristaFairTrade börjat med vårt nya kaffe fyllt ut och börjat med utbildningar och kurser. Och för er som inte vet så kan man köpa med sig vårat kaffe hem.

Kaffe kulturen i Linköping är nog på väg uppåt. Riktigt kul och lagom tills en annan flyttar här ifrån. Haha. Någon som vet nått annat som händer med kaffe kulturen i Linköping som jag har missat?
 

rscholz

Member
CafféCrêpes ligger alltså bredvid Bosses Glassbar på Platensgatan. Var inne en sväng i helgen. Mycket litet med endast några ståplatser vid små bord som sitter fast i väggen. 10 kronor för en enkel och 15 för en dubbel är ju väldigt bra. Provade en enkel som var helt OK, fastän mängden jag fick motsvarade en dubbel snarare än en enkel. Min crêpe med salami, ost och spenatblad var ganska salt men god. Ska prova en sötcrêpe nästa gång.
 

Sir ToS

Well-known member
måste säga att som kaffenörd så var espresson på CoffeCrepes inte bra... Men här på denna tråden skall vi prata om kaffe relaterade saker som händer i Linköping... inte recensera
 
Topp