Och årets glögg är?

Buffeln

Well-known member
Jag har snart avverkat en flaska "Snälleröds starkvinsglögg". Mycket trevlig. Mindre vinsmak och mer kryddor än Blossas dito.
 

Johan U

Well-known member
Köpte 2 flaskor idag. :)

Är det någon som har vågat smaka än? Själv tycker jag att det känns liiiite tidigt med glögg, men nyfikenheten är stor.
 

zix

Well-known member
Häller några espresso i lite av årets sats dunderglögg för att testa :D
OK då, har också köpt årets kaffe-Blossa. En flarra på Danmarksbåten.

P.S. Vindruvornas jäst, den som finns i skalet, lär ska hjälpa till med alkoholhalten i dunderglöggen, även om bakjästen bara klarar 12%. Enligt dom som kan så gör råpotatisen varken till eller från i glöggen. Jag kan inget om det där, men tycker att dunderglöggen är stark. Vinometern pallade inte att mäta glögg på svagdricka och bakjäst, det är för simmigt.
 

bauta

Well-known member
Jag har inte avsmakat min J&N Blossglögg än, det får vänta till december, men ser några som smakat på div bloggar och ingen är jätteimpad. Den funkar men inte mer.
 

exxy19

Well-known member
Den smakar inget vidare varken varm eller kall men prova den runt 37°, typ som Saké.
Det tycker jag funkar i alla fall.
 

MrPlow

Well-known member
Den smakar inte lika illa som Blossa årgångsglögg brukar göra ;-) Diskret kaffesmak och lagom sötma.
 

Stinky

Member
Jag har sugit i mig ett par flaskor av årsglöggen nu (inte nu på morgonen, totalt alltså...) och måste nog säga att det är den godaste på flera år.

Den och Blossas med rom är "glöggens Rolls Royce".
 

Coffea-Arvensis

Well-known member
Eftersom jag inte druckit alkoholhaltiga drycker (inte enns med 0,nånting alkoholhalt alltså) på flera år,
passar jag på at fråga i denna tråd om det finns någon duglig glögg helt utan alkohol??
 

Stinky

Member
Eftersom jag inte druckit alkoholhaltiga drycker (inte enns med 0,nånting alkoholhalt alltså) på flera år,
passar jag på at fråga i denna tråd om det finns någon duglig glögg helt utan alkohol??

Av "lättglögger" tycker jag Blossas är den som smakar mest glögg och minst saft. Jag har dock inte provat alla, så om någon har ett bra tips tar även jag gärna emot!

Och heter det "glögger" i plural?
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp