Stockholm Ny kaffebar i Sturecompagniet!

rebbar

Active member
Imorgon fredag, om allt går väl, så smygöppnar öppnar en ny kaffebar i Sturecompagniets lokaler.
Självaste Emma Andersson är drivande bakom vår lilla verksamhet som öppnar portarna runt 10-tiden imorgon förmiddag och det gottiga kaffet som vi provade för första gången idag rostas av Da Matteo.
Välkommen till Sturepassagen!
 

rebbar

Active member
Det släpps tydligen in allt sorts pack. Jag jobbar ju till och med där och jag är hälften skåning, hälften norrlänning och dessutom inte så tjusig.
 

rebbar

Active member
Blend från Da Matteo. Kimmel, Papa Nya Guinea + Sumatra, Indonesien. Vet dock inte om det är öppet idag, jag gick och fick han den elaka kräksjukan igår kväll...
 

rebbar

Active member
Sturepassagens första dagar fylls av gästspel. I lördags stod självaste Christoffer Levak vid spakarna, dagen därefter platschef Annika Wikberg och imorgon besöker Eskil från Mellqvist Söder oss. Själv väntar man ut sjukan.
Kaffet har fått idel goda recensioner, en av dessa: http://42beans.blogspot.com/
 

Coffeehead

Well-known member
Var som hastigast förbi idag på lunchen, kaffet var av det syrliga slaget och därmed inte i min smak men hantverk etc var det inget fel på så jag ger ändå tummen upp innan jag reser iväg. Ska bli kul och se hur det fungerar om ett halvår när nyhets intresset har lagt sig.
 
Var förbi en snabbis på en enkel idag och blev serverad en fint extraherad espresso av Chris på deras egen blandning som var fin, lite fruktig och mkt syrlig men väldigt god.
 

Martin N

Active member
Jag var förbi igår kväll. Trevliga baristor, bra hantverk, väldigt syrlig espresso. Det kommer nog att bli många återbesök.
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,633
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp