Stockholm Ny kaffebar i Sturecompagniet!

josef

Well-known member
rebecka du vet att jag vill komma! så fort jag kan, kanske lyckas jag imorgon men i alla fall innan nästa veckas slut :)
 

rebbar

Active member
Invigningen blev ett härligt kalas! Så många fina människor det finns i kaffevärlden, det kändes som en stor släktträff nästan. Och så hörde jag att min vän Gustaf gick raka vägen från invigningen och vann latte arten på Tvålpalatset, bra jobb där! Tack till alla goa som kom och till er övriga - välkomna whenever, kaffet smakar fortfarande bra här!
 

treefinger

Well-known member
Var där en sväng idag vid lunch för en enkel. Stället ser väldigt spektakulärt ut måste jag säga. Kaffet var som bekant från Da Matteo och bestod av två bönsorter: Sidamo och någon annan jag inte minns namnet på.

Serverades i fina koppar med de söta locken. Creman såg mellerad och bra ut. Kaffet smakade däremot "bara" OK, tendens till småbränt. Missade att se om det gjordes någon flush innan skottet, det skulle kunna förklara smaken. Ingen tillstymmelse till frukt eller bär :(
 

rebbar

Active member
Treefinger: Kom förbi igen! Jag jobbar några dagar till innan jag beger mig vidare på nya kaffeäventyr. Mån till ons nästa vecka är jag där, måste ha varit på lunch idag när du kom. Om kaffet är på bra humör bjuder det på ganska hög syra, kryddor och lätt sötma. Välkommen för tusan!
 

treefinger

Well-known member
Jag ska definitivt komma förbi igen. Jag har hört alldeles för mycket mycket positivt om sturepassagen för att ge upp efter ett försök.
 

rebbar

Active member
Fantastiskt! Hoppas på att vi får nyrostat i dagarna så att rätt kaffe är i kvarnen när du svänger förbi igen!
 

robbowan

Well-known member
Jobbar på Stureplan...

... så man får väl masa sig över någon dag. Nu är det nattskift och snart dags för nattkörningarna eftersom alla checkat in så... :coffee:
 

treefinger

Well-known member
Sådär ja. Nytt besök på sturepassagen igår och vilken skillnad! rebbar serverade en en grym enkel som smakade sött o fruktigt. Dessutom blev det en riktigt stabil cappu med lika stabil art.

Stabilt.
 
Jasså, så det var du och din kära vän som stod vid disken och tjötade med Rebecka när jag kom då antar jag? :)
Det var jag som beställde en cappu medan ni stod där, och slog mig sedan till ro bakom er och pluggade lite... inget ni reflekterade över kan jag tänka mig... ;)
 

Musicman

Well-known member
Fasen - har glömt att kika förbi. Nästa vecka blir det ett seriöst test absolut - någon mer som är sugen på en fika någon dag så syns vi där...*s*
 

Coffeehead

Well-known member
Var förbi idag eftermiddag, jag måste dock konstatera att detta nya espresso kaffe med syrliga toner passar inte mig. Jag har nu försökt ett antal gånger på olika barer i stan men jag tycker inte det smakar bra och min mage ballar ur, för ett antal år sedan var espresso kaffet det som räddade min kaffe sura mage men nu börjar dessa "problem" komma tillbaka när jag dricker denna typ av nymodern espresso, så jag får återgå till de klassiska ställena som tyvärr bara blir färre och färre här i stan.
 

rebbar

Active member
Vad kul med reaktioner - alla former av reaktioner! Syrligt kaffe ligger ju i tiden, men jag tror att vi lär få smaka på både det ena och det andra i kaffevärlden inom en inte allt för avlägsen framtid.
Kul med så mycket besök på Passagen också! Det är ju onekligen en miljö värd många besök... Får se om jag ev gör ett litet gästspel någon gång i framtiden, men till dess hoppas jag att möta så många som möjligt på hornsgatan och Mellqvist som är mitt nya hem.
 

Forumstatistik

Trådar
14,657
Inlägg
155,660
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp