Då var det dags igen, eller verkstan som var färgblind

Videoten

Well-known member
Nu är det han Murphy som springer i mina kvarter igen.
För att göra en kort historia lång (eller var det tvärtom).
Så skickade jag ner min maskin till Gerby / Empire på service / garantirep efter 2veckors användande.

Maskinen gick ner till dom och jag hörde ingenting mer, ringde ner efter 2veckor och undrade vad som hände, döm om min förvåning när dom ej fått in någon maskin, som tur var hade jag ett mottagningsbevis på att dom tagit emot den 2dgr efter jag skickade den.

Kvinnan bad att få återkomma med uppgifter, senare samma em. ringde hon upp och sa att den visst hamnat på någon pall och inte blivit inregistrerad i deras system men att nu var allt på G och dom trodde att maskinen skulle bli klar inom ytterligare 2 veckor.

Ringde ner till dom för 1vecka sedan för att "puscha" på lite då kaffetarmen knorrar, fick då besked att dom skickar upp en helt ny maskin då den gamla ej gick att repa.
Jag påpekade att jag absolut ville ha samma färg på maskinen som den jag skickade ner (Aluminium), nemas problemas.

Idag på lunchen ringde DHL och ville leverera paket åt mig......Yipppiiiiieeeeeee, äntligen.
Upp på köksbordet för uppackning..........WTF det där är inte aluminium...........WTFWTF (dubbel WTF) den är ju så röd som den bara kan bli.
Tårarna kom svällandes över i ögonen.
Ringde ner till Gerby / Empire och påpekade deras misstag........trots att dom fullt och helt tog på sig felet så kunde dom ej skicka upp en ny maskin förräns min maskin har kommit ner till dom.
Så nu ska jag alltså vänta på en ny fraktsedel, skicka maskinen med DHL, sen ska den hamna i någon skrubb i 2 veckor innan dom får påstötning av städerskan att den står ivägen för hennes damsugare.
Sen ska dom (serviceavdelningen) skicka en beställning till leveransavdelningen på att en ny maskin skall gå ut till kund.

Innan jag äntligen får en förhoppningsvis, ny och rättfärgad maskin.

Verkar inte bli någe mer espresso detta år för min del...................kanske att man skulle gå en kurs i att virka lovvikkavantar under tiden.

:angry:
 

Kson

Well-known member
Ja du får då sannerligen din del av utmaningar men du verkar ta det på ett bra sätt. Noterar att du gått över till förkortningar istället för utskrivna svordomar...

Men nu idag ser jag att det är en person på forumet som är ute efter en maskin som present och kanske skulle ni ha kontakt med varandra. Hade inte du tankar på att skaffa en ny maskin helt och hållet?
 

Videoten

Well-known member
Jo, jag censurerar mig själv, det behövs nog när man får vissa känslor :mad:
Jag som hade sett så fram emot en god espresso ikväll, men det blir ju inget av det.

Funderade på att byta maskin (dvs. om jag får sålt den jag har).
Även jag tycker Cellinin är enormt prisvärd (frånsett att den funkar).
Man får en maskin som i sann Starwars anda ser ut som R2D2
Koppvärmare och framför allt en tamper i finaste svarta plast ;)

Så det blir nog en Silvia för min del, nog för att jag fortfarande tjatar likt ett barn på julaftonsmorgonen till frugan att vi bara måste ha en Perfetta.........men jag tror hon helt slagit dövörat till.
 

Videoten

Well-known member
Oj!!!:( Denna Murphy. Du har mina sympatier Videoten.

Tack å bock för stödet.

Fick mig dock ett litet skratt när jag var in och kollade på Empires hemsida och såg att ordföranden för Empire är ingen mindre än Ian Wachtmeister (Mr. Drag i galoscherna).....förövrigt väldigt OT
 

Videoten

Well-known member
Idag har maskinen åkt iväg till Gerby för byte till denna gång förhoppningsvis samma färg.
Det finns ju dock 3olika fäger i sverige och ytterligare 2 i staterna så det är väl ingen garanti att jag får hem rätt färg denna gång heller......eller ens rätt maskin.
Håll tummarna för mig.
 

Ernst

Well-known member
Av alla gånger man får fel grejer hemskickat så är det väldigt sällan man får bättre grejer än väntat.

Jag håller tummarna för att du ska få hem en Synesso!
 

Videoten

Well-known member
Faktiskt har det hänt mig en gång när jag beställde en ny Les Paul för dryga 20 papp och den kom å var skadad på halsen (hade väntat i 1månad på den), då ringde affären ner och skällde på generalagenten och som kompensation fick jag en exklusivare gura för samma peng som kompensation.

Men med min ovanliga otur så slutar det väl med att jag får fjolårets version av C3 kaffebryggare :)
 

Videoten

Well-known member
Ahhh, tack svartvest.....Ske-å är ju bara ett stenkast bort :)
Har dej i åtanke när jag är ner på "hunderi"
 

Videoten

Well-known member
Nu självcensurerar jag mej från att skriva dom svordomar och åskmoln som snart är det enda jag kan ta till.

Fick ju hem en Cellini i fel färg och detta skulle åtgärdas snabbt och smidigt.
Skickade ner den felfärgade till Gerby /Empire i tisdags och såg på DHL att dom tagit emot paketet på Torsdag morgon.
Ringde för säkerhets skull upp personen som jag talat med tidigare så allt skulle bli rätt denna gång.

Personen lovade att han skulle få iväg en maskin samma eftermiddag (dvs. torsdag förra veckan).
Då borde paketet ha varit här i måndags senast idag tisdag.
Ingen leverans med DHL.

Ringde då ner till Gerby /Empire igen för att få ett kollinr. så jag kunde kolla vart varan är.

Tjejen som jag fick tala med hade fått mitt ärende på sitt bord i morse av killen som skulle ordna allt åt mig.
Maskinen hade fortfarande ej gått iväg från dom utan skulle gå idag senast imorgon.

Råkar andra personer ut för sånt här eller är det bara jag som har oturen att få tag på gerbyNils när jag skickar mina varor?
 

Videoten

Well-known member
Detta är en saga utan lyckligt slut.
I Tisdags var jag i kontakt med Gerby Empire (se inlägg ovan).

Jag fick då mejlat till mig ett sändningsnr. på DHL samt meddelande att maskinen gått iväg från G/E
Dagen efter gjorde jag en sökning på DHL´s webb för att se var mitt kolli var.....ingen träff.

I dag skulle jag göra en ny sökning för att se var mitt kolli var, ingen träff.
Ringde till DHL för att höra med dom........dom hade aldrig hört talas om detta sändningsnr.

Mailade ner till G/E om var mitt paket var, fick ett svar om att det skulle kollas upp samt att dom skulle återkomma.

Ingen ytterligare respons så jag ringde ner.

Tjejen jag snackade med sa att uppgifterna som jag fått om kollinr. samt att maskinen var på väg till mig var sånt hon hade fått från lagret men att det verkade som att maskinen ej gått iväg till mig och att kollinumret ej excisterade (NÄHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ)......

Vet inte vad som händer nu, förutom att jag blir utan maskin även denna helg.

.........#&!"#¤###//¤%#.
 

Videoten

Well-known member
Fick just svar från Gerby och tydligen har DHL "tappat bort" mitt paket så nu ska Gerby driva skadeståndsärende mot DHL för att undersöka vad som har gått fel i leveransen........

Jaja, vad är väl en bal på slottet.
 

kellogs

Well-known member
dEt är tusan också vad allt ska hända dig/maskinen. :( Men spring nu och köp dig en silvia eller ngt annat istället. :D
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,693
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp