Är miss Silvia inkontinent?

snobbo

Well-known member
Börjar tro att min kära miss Silvia inte riktigt kan hålla tätt. Vid uppstart samt vid extrahering läcker det ur ångpipen.

Har läst om fler som har detta problem men att man bara ska dra åt vredet lite extra när man startar maskinen. Jag gör detta men det blir ändå pölar på min diskbänk.

Ska man testa reklamera då det fortfarande är inom garantitiden eller bara gilla läget?
 

Ante

Well-known member
Har för mig att på gaggia classic så brukar ångröret börja läcka om man dra åt ångvredet för hårt när man stänger det, så det låter som en konstig lösning på problemet att dra åt ångvredet extra mkt.

Men det är ju på Gaggian det... kanske funkar på Silvia så det ska jag låta vara osagt. Någon Silvia ägare kommer nog snart med bra råd.

Jag skulle hursomhelst föröska få det lagat/utbytt via garantin om du inte tycker det är kul och lätt att fixa själv
 

Buffeln

Well-known member
Det kan vara värt att köra lite citronsyra genom ågventilen för att säkerställa att kalk inte är problemet innan du reklamerar. Annars är det bara att gå tillbaka med den.
 

Videoten

Well-known member
Jag hade samma problem med min laPavoni
Skickade ner den för rep men fick besked i fredags att dom kommer skicka upp en helt ny maskin åt mig.
Så det kan ju vara värt att skicka iväg den på rep medans garantin gäller
 

PekkaB

Well-known member
När ångventil svalnar på Silvian så kan den glappa med en viss inkontinens som följd. Känner man på vredet så känns det som om man inte dragit åt det riktigt. Behöver man ta i är det antingen kalk eller fel.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp