Baristautbildning i Uppsala?

Zohrath

Member
Hallå!

Har just upptäckt den här sajten - gillar! - och jag undrar om någon vet om det finns någon baristautbildning i Uppsala? Det verkar finnas en hel del i Stockholm, men något mer lokalt skulle vara bra. Jag har sneglat på kursen hos Primafila Espressobar, har någon kanske gått den? Eller vet någon som har och kan säga om den är något att hänga i julgranen?
 

treefinger

Well-known member
Jag skulle prata med damen på Vardein o Co, i saluhallen. Hon är kunnig om kaffe från "den nya världen", alltså inte "tråkitalienskrobustakaffe" *duckar för slag o sparkar*. De är riktigt trevliga, kunniga och har en väldigt trevlig maskin att jobba med.

Dit skulle jag gå för att lära mig mer.
 

johanekbergh

New member
Jag tycker att du skall kolla med BaristaCenter. Du hittar info på http://www.baristacenter.se/
De är stationerade i Sthlm men jag vet att de kan arrangera kurser var som helst under rätt förutsättningar. Du kanske kan dra ihop ett gäng likasinnade och be dem komma till Uppsala?
Ett tips till treefinger. Testa Bristot Tiziano. Stämmer på alla dina kaffekriterier utom "microrosteri"
MVH
Johan
 

TTobbe

Well-known member
Vardein o Co gillar jag väldigt trevig och engagerad när man börjar prata kaffe och lärorikt för nybörjare. Sen tar det bara 45 min till huvudstaden.
TTobbe
 
Topp